به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، برای دومین سال متوالی تور بین المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان در مهر ماه برگزار خواهد شد و این در حالی است که پیش از این سالها این تور در خردادماه برگزار می شود اما سال گذشته به دلیل نزدیکی با ایام انتخابات ریاست جمهوری و امسال به دلیل نزدیکی به بازی های آسیایی و برگزاری اردوهای تیم ملی به مهرماه موکول شده است.

طبق اعلام کمیته برگزاری، سی و سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران آذربایجان در سه استان آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی و اردبیل از ۸ مهر آغاز شده و تا ۱۳ مهر در ۶ مرحله برگزار می‌ شود.

در مرحله اول، رکابزنان مسیر تبریز – ارومیه را رکاب خواهند زد و در مرحله دوم که طولانی‌ ترین مسیر است، دوچرخه سواران مسیر ارومیه – منطقه آزاد ارس را طی خواهند کرد.‌

مرحله سوم نیز بازگشت به تبریز از مسیر منطقه آزاد ارس تا تبریز می‌ باشد و در مرحله چهارم نیز دوچرخه‌ سواران تبریز را به مقصد سرعین رکاب خواهند زد.

همچنین مرحله پنجم این مسابقات مسیر بازگشت سرعین – تبریز بوده و مرحله پایانی رکابزنان در داخل شهر تبریز به رقابت می‌ پردازند تا قهرمانی مسابقات در بخش‌ های انفرادی و تیمی مشخص شود.

گفتنی است در دوره گذشته تور ٩ تیم خارجی شرکت داشتند اما تا به امروز حضور ١۴ تیم خارجی در تور سی و سوم قطعی شده است.