به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای ناکام گذاشتن دشمنان ایران اسلامی هم زمان با سراسر کشور و شهرستان های آذربایجان شرقی در شهرستان اهر نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رزمایش در جهت تقویت روحیه بسیجیان و نیروهای عملیاتی در ۲۲ شهریورماه سال جاری برگزار می شود، گفت: ۳۰۰ گروه جهادی از استان آذربایجان شرقی هم زمان با رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ مشغول به خدمات رسانی خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: گردان های بیت المقدس در دو نقطه از شهر اهر در راستای برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) ۲ تجمع می کنند و بسیجیان گردان های بیت المقدس پس از خروج از شهر به اردوگاه و محل برگزاری رزمایش اعزام می شوند.

سرهنگ ایمانی ضمن بیان اینکه دشمنان به امید ضربه شدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، قصد دارند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به چالش بکشانند، گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) طی دو مرحله بوده که مرحله نخست آن در دوران دفاع مقدس به ندای بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند و با سازمان دهی و اعزام به جبهه های حق علیه باطن بر دشمن بعثی چیره شدند.

وی در ادامه از آغاز اردوهای جهادی نزدیک به ۳۰ گروه جهادی از اقشار مختلف من جمله بسیجیان جامعه پزشکی، ورزشکاران، دانش آموزی و … در مناطق محروم شهرستان اهر خبر داد و ابراز کرد: هر گروه جهادی از اقشار بسیج در راستای خدمت رسانی به مردم و بر اساس تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و بر اساس ابلاغ سردار فرماندهی سپاه عاشورا در جهت طرح اعتلای بسیج در مناطق محروم حضور می یابند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر همچنین اضافه کرد: افتتاحیه طرح اعتلای بسیج مصادف با هشتم شهریور و عید سعید غدیر خم با راه اندازی موکب من غدیری ام و با حضور گروه جهادی جامعه پزشکی و گروه های جهادی حوزه های مقاومت بسیج قدس و ظفر و بسیج طلاب در میدان شهرداری اهر برگزار شد.

سرهنگ عبدالحسین ایمانی با تأکید بر اینکه بسیج و سپاه پاسداران از هر اقدامی که به نفع مردم است، دریغ نمی کند و همیشه کنار و همراه مردم خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات سپاه ناحیه اهر در راستای خدمت به مردم، اجرای طرح کرامت بود که در مناطق حاشیه نشین آغاز شده و طی آن بسیجیان نمای داخلی مسجد جوادالائمه (ع) و کانال منطقه شله بران به طول ۲۴۰ متر را به اتمام رساندند.

وی تصریح کرد: کانال منطقه شله بران که ۲۴۰ متر طول داشت، با همکاری شهرداری اهر و با حضور ۴۲۱ نفر روز از بسیجیان بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر در قالب اردوهای جهادی هفت روزه احداث و به اتمام رسانده اند که این فعالیت ها خاتمه کار نیست و اردوهای جهادی به جهت محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم با مشارکت گروه‌های جهادی اقشار مختلف بسیج تا ۲۹ شهریورماه ادامه می یابد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در پایان برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی، مسابقات دومیدانی و کتاب خوانی را از دیگر اقدامات سپاه ناحیه اهر در مناطق محروم و حاشیه نشین عنوان کرد و گفت: در این مسابقات و برنامه های فرهنگی سعی کرده ایم تا نیازهای تحصیلی دانش آموزان آن مناطق را در قالب مسابقات ورزشی تأمین کنیم و هر جوایزی که اهداء می شود از کالای تولید داخلی خواهد بود.