به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش با اشاره به آغاز توزیع کالاهای احتکار شده در بازارهای استان آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به جو روانی که از بابت اخبار منتشر شده در خصوص احتکار محصولات شاهد هستیم، ضروری است توزیع این کالا ها نیز به صورت عمومی اطلاع رسانی شود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از میلگرد، برنج، شکر و حبوبات که توسط سیستم های نظارتی به عنوان احتکار تشخیص داده شده بود به صورت انبوه در سیستم توزیع استان پخش شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به دغدغه های انبارداران در خصوص احتمال احتکار تلقی شدن عملکرد آنها، گفت: ما این اطمینان را به همه فعالان اقتصادی می دهیم که دولت و تمامی سازمان های نظارتی در کنار این فعالان هستند و چرخه انبارداری در استان نباید دستخوش نوسانات شود.

خدابخش، در خصوص مباحث مطرح شده در رابطه با انبار بیش از هشت هزار خودروی ایران خودرو و آخرین وضعیت بررسی این موضوع، گفت: سازمان های متولی باید گزارش های بازرسی را هرچه سریع تر تکمیل و به مراجع ذی ربط تحویل دهند تا با تعیین تکلیف شدن این خودرو ها شاهد ورود آن به بازار باشیم.

وی گفت: از این پس انتظار داریم هرگونه اطلاع رسانی در خصوص احتمال احتکار و یا صدور احکام قانونی تنها از مسیر سازمان تعزیرات صورت گیرد تا شاهد اظهارنظرهای ناهمگون در این شرایط نباشیم.

استاندار آذربایجان شرقی، مدیرت بازار در بخش شیر، مرغ، گوشت و حبوبات را نیز متذکر شد و افزود: قیمت ها در این بخش ها باید تحت کنترل باشد تا از افزایش غیر منطقی قیمت ها جلوگیری شود.

دکتر مجید خدابخش در پایان پیگیری مواد اولیه مورد نیاز صنعت گران و تولیدکنندگان استان را نیز یادآور شد و گفت: ما از مراجع ذی ربط درخواست کرده ایم‌ تا ۲۵ درصد از فولاد و مواد پتروشیمی خارج از بورس و باقیمت های مصوب بورس در اختیار تولید کننده قرار گیرد تا از برخی سوء استفاده ها و فروش های خارج از بورس با قیمت های بالا جلوگیری شود.