به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه همایش طلاب، روحانیان، اساتید، مبلغان و فضلای حوزه های علمیه استان در آستانه ماه محرم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این همایش یکشنبه ۱۸ شهریور از ساعت ۹:۳۰ صبح در مسجد جامع تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران سخنران اصلی این همایش خواهد بود، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیگر سخنران همایش می باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد و گفت: این همایش فردا از ساعت ۱۶ در سالن همایش‌ های مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز و به همت شورای هیأت‌ های مذهبی تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ماه‌ های محرم و صفر بهترین فرصت برای تبلیغ دین و آموزه‌های مکتب تشیع است، تصریح کرد: روحانیت ضمن تبیین آموزه های دین با منبر و مجالس مذهبی و حضور در میان مردم می‌توانند در برابر خرافات و بدعت‌های نابجا ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ماه محرم ضمن اعزام مبلغان بومی و غیربومی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان، از تلاشهای روحانیان مستقر بهره‌ مند خواهیم شد، گفت: در سال ۹۵ تنها ۵۱ روحانی مستقر در استان فعال بود که امروز این آمار به ۱۳۶ نفر در سال جاری رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید تلاش‌ روحانیت معطوف به تشریح دستاوردهای انقلاب باشد، اظهار داشت: واقعیت این است که با تمام مشکلات و کاستی‌ ها، انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزنده‌ ای در راستای محرومیت‌ زدایی داشته است.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی  در پایان مبدأ انقلاب اسلامی ایران را عاشورای حسینی و نقطه آرمانی انقلاب را مهدویت دانست و گفت: ولایت فقیه حلقه وصل عاشورا و مهدویت است که امروز به برکت رهبری داهیانه ولی فقیه، این انقلاب به عنوان الگویی برای دیگر ملت‌های مسلمان تبدیل شده است.