به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن باقرپور در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی ورنی و نمایشگاه صنایع دستی و عشایری اهر از فروش ۱ میلیاردی آثار صنایع دستی و عشایری در طول ۵ روز برگزاری هشتمین جشنواره ملی ورنی این شهرستان خبر داد و گفت:  در هشتمین جشنواره ملی ورنی اهر، هنرمندانی از ۸ استان کشور آثار و صنایع دستی بومی هر استان را به  نمایش و فروش گذاشته بودند که از مجموع فروش در این جشنواره، ۴۳ میلیون تومان مربوط به فروش ورنی، گلیم و جاجیم بود.

وی با اشاره به اینکه اهداف جشنواره ملی ورنی اهر توانمندسازی هنرمندان حوزه صنایع دستی می باشد، اظهار داشت: این جشنواره فرصتی شد تا هنرمندان ۸ استان کشور با یکدیگر آشنایی بهتری داشته باشند و در جهت برندسازی تولیدات صنایع دستی راهکاری ارائه دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: از زمان انتشار فراخوان هشتمین جشنواره ملی ورنی اهر تا اتمام مهلت ارسال آثار، ۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شد که از این تعداد ۵۷ اثر حائز شرایط شرکت در مسابقه بود.

باقرپور افزود: پس از بررسی آثار رسیده توسط هیئت داوران و کارشناسان، ۶ اثر در بخش های “بافت و طرح و رنگ” هشتمین جشنواره ملی ورنی اهر برگزیده شدند.

وی در ادامه با ذکر اینکه برپایی آلاچیق های عشایری در حاشیه هشتمین جشنواره ملی ورنی اهر زندگی ساده عشایری را به تصویر کشیده اند، بیان کرد: طی برگزاری هشتمین جشنواره ملی ورنی اهر، بیش از ۲۳ هزار نفر بازدیدکننده از نمایشگاه صنایع دستی و عشایری بازدید کردند و همچنین بازدیدکنندگانی از کشورهای همسایه نیز از این جشنواره و نمایشگاه بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر در پایان گفت: ورنی بافی شهرستان اهر در حوزه فعالیت خود بسیار توانمند عمل می کنند به طوری که هم اکنون با همت ورنی بافی اهری، ورنی اهر به کشور ترکیه نیز صادر می شود و این امر با توجه به اینکه صادرات صنایع دستی می تواند برای کشور ارز آوری و سهم صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهد، حائز اهمیت است.