به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر گفت: برخی ها علی رغم این که نظام جمهوری اسلامی در مقایسه با زمان پیش از انقلاب دستاوردهای بسیاری داشته، مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی را سیاه نمایی می کنند که این کار خیانت به ملت و نظام است.

وی با بیان این‌که چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نسبت به سال‌ های گذشته باشکوه‌ تر برگزار می‌ شود، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه های مختلف به‌ طور واضح و شفاف برای مردم تبیین می‌ شود.

امام جمعه اهر تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی در صدد این هستند تا نظام جمهوری اسلامی را براندازی کنند و در این راستا خیال می‌ کنند که انقلاب اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی خود دست نمی‌ یابد اما نمی‌ دانند ملت ایران این آرزوی آن‌ ها را ناکام می‌ گذارند.

حاجی‌ زاده با ذکر اینکه دشمنان با تهاجم فرهنگی سعی در تغییر عقاید و هویت ایرانی اسلامی جوانان هستند، افزود: اگر در این جنگ فرهنگی و اقتصادی واقعیت‌ ها به جوانان گفته نشود و آن‌ ها را از توطئه‌ های دشمنان مطلع نسازیم، شاید فکر کنند که بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی حرف های درستی می گویند.

وی در ادامه شورای آموزش و پرورش را بازوی قوی دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: یقیناً هیچ پیشرفت و ترقی با تلاش یک دستگاه محقق نمی شود اما با آنکه مدیر سابق آموزش و پرورش اهر خدمات ارزنده ای از خود به جای گذاشتند و حال مدیر جدید منصوب شده بایستی در راستای حفظ جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت و پیشبرد اهداف عالیه این دستگاه با تمامی ادارات همراه و همکار شوند.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه معلمان در تبیین و رساندن اهداف نهضت قیام امام حسین (ع) نقش بسزایی می‌ توانند داشته باشند، اظهار داشت: متأسفانه دشمنان اسلام در بین شیعیان خرافه‌ پرستی را رواج می‌ دهند اما وظیفه‌ داریم اجازه ندهیم از مسائلی که ارتباطی با نهضت قیام امام حسین (ع) و دین اسلام ندارد، به دین ما رخنه کند.

آیت الله حاجی زاده ادامه داد: حمایت از آموزش و پرورش تنها به شعار دادن و سخنرانی نیست، بلکه باید اقداماتی انجام دهیم تا آموزش و پرورش اهر به‌ عنوان قدیمی‌ ترین نواحی و آن‌ طور که در شأن منطقه ارسباران است، مورد حمایت عملی قرار گیرد.

وی، نقش دستگاه تعلیم و تربیت را در بیان حقایق جمهوری اسلامی و رساندن پیام انقلاب به دانش‌ آموزان غیر قابل‌ انکار دانست و گفت: همان‌ طور که ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش امید را در دل فرهنگیان زنده می‌ کند، همان اندازه نیز اگر لطمه‌ ای به‌ جایگاه این دستگاه وارد شود، جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه درخواست‌ های خانواد ه‌ها در خصوص هدایت تحصیلی فرزندان کاملاً به‌ حق است، گفت: از مسئولان انتظار داریم تا استعدادسنجی و احصاء نیازهای جامعه دانش‌ آموزان را به سمت رشته‌ هایی که می‌ توانند در آن موفق شوند، هدایت کنند.

آیت الله جواد حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه این تفکر که اغلب جوانان دوست دارند بعد از اتمام تحصیلات شغل دولتی داشته باشند، آسیب به خود است که اگر به دنبال مهارت‌ آموزی بوده و از طریق مهارتی که دارند اشتغال یابند، شاید بیشتر از حقوق دولتی، درآمد حاصل کنند.