به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با بیان اینکه لازمه حفظ و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش، حفظ شأن معلمان و جلوگیری از تصاحب پست های مدیریتی توسط افراد ناکارآمد و غیر متخصص است، گفت: شاید آن طور که در نظر داریم نتوانیم در معیشت معلمان تأثیر بگذاریم اما می‌ توانیم شأن آن‌ ها را حفظ و شایسته‌ سالاری را در گزینش مدیران لحاظ کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه به مدیر آموزش و پرورش توصیه می کنیم توجه به مسائل آموزشی و پرورشی در اولویت این دستگاه قرار گیرد، گفت: یکی از وظایفی که آموزش و پرورش بر عهده دارد، تربیت جوانان نترس، غیور و دلسوز است که اگر دانش آموزان بر اثر بی توجهی ها درست تربیت نشوند، بر مشکلات کشور افزوده می شود.

عبدالهی با تأکید بر اینکه بیکاری اغلب جوانان نتیجه عدم نیازسنجی درست و هدایت دانش‌ آموزان به رشته‌ های نیاز جامعه است، افزود: آموزش و پرورش می تواند قدم‌ های مثبتی در تربیت نیروهای ماهر و کاری در جامعه بردارد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: آموزش و پرورش همانند سایر دستگاه‌ ها و نهادها متحمل مشکلات عدیده‌ ای است که غفلت از رفع این مشکلات شاید به بحران در آینده تبدیل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ریشه برخی مشکلات داخلی و برخی دیگر خارجی است و گاهاً خودمان به مشکلاتی که داریم دامن می زنیم، اظهار داشت: علی رغم وجود مشکلات در کشور، نباید نقاط مثبت و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را ضرب در صفر کنیم.

بیت الله عبدالهی در پایان با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری زمان اقدام و عمل است و مردم از شعار و وعده ها خسته شده اند، گفت: تنها نسخه ای که می توان بر مشکلات غلبه کرد همان اقدام و عمل و فعالیت جهادی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تأکید کرده اند.