به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر گفت: با توجه به وضعیت بارش ها در سال جاری و تداوم وضعیت فعلی، طی مهرماه سال جاری نیز در شهرستان اهر بارندگی نخواهیم داشت و با این وضعیت مشخص نیست منابع آبی این شهرستان برای سال ۱۳۹۸ به چه نحوی باشد.

وی افزود: در بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی، فقط شهرستان های اهر و مراغه از نظر منابع آبی در حالت بحران قرار دارند و هر چند در سد ستارخان با کمبود منابع آبی مواجه هستیم ولی بایستی برنامه ریزی کنیم باغات شهرستان اهر در معرض تهدید کم آبی قرار نگیرند.

فرماندار اهر ادامه داد: خوشبختانه با بارندگی های مطلوب در سال جاری آب به‌ اندازه کافی در سد علویان مراغه جاری شد اما در شهرستان اهر هنوز در حالت بحرانی قرار داریم و علی رغم افزایش بیش از ۳۰ درصدی بارندگی ها در این شهرستان نسبت به سال گذشته ولی آن میزان آبی که باید به سد ستارخان جاری می شد، محقق نشده است.

محمودی در ادامه با بیان اینکه تشریح وضعیت منابع آبی سد ستارخان برای مردم می‌ تواند در مشارکت آن‌ ها جهت مدیریت منابع آبی و صرفه‌ جویی در مصرف مؤثر باشد، گفت: تا زمانی که مردم از وضعیت منابع آبی موجود در سد ستارخان اطلاع کافی نداشته باشند، شائبه‌ ها همچنان ادامه دارد ولی در این میان کسانی که وضعیت سد ستارخان را از نزدیک دیده‌ اند می‌ دانند که مدیریت منابع آبی در این زمان به چه میزان اهمیت دارد.

وی همچنین تأکید کرد: دستگاه‌ های متولی در هر صورت وظیفه تأمین آب مردم را دارند ولی از مردم انتظار داریم تا نهایت صرفه‌ جویی را در مصرف آب شرب لحاظ کنند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان گفت: امسال برای بخش کشاورزی ۱۰ میلیون مترمکعب آب تخصیص یافته است که اگر طی ماه های آینده بارندگی به اندازه کافی نداشته باشیم، مشخص نیست وضعیت منابع آبی سال آینده چگونه خواهد بود.