به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم عبدالهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اهر  از رسیدگی به پرونده های برداشت غیرمجاز آب در شعبه ویژه دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت: در بحث آب و برداشت‌ های غیرمجاز با متخلفان شدیداً برخورد می‌ شود و حتی در این رابط شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده های برداشت غیرمجاز آب در دادگستری اهر تشکیل یافته تا به این پرونده‌ ها با جدیدت تمام و فوریت رسیدگی شود.

وی ادامه داد: به لحاظ اینکه مردم شهری و روستایی در منابع آبی سهم دارند، بر همین اساس هر پرونده تخلف در زمینه برداشت غیرمجاز به دستگاه قضایی شهرستان اهر ارجاع شود، بدون اغماض و به‌ صورت فوق‌ العاده رسیدگی و با متخلفان برخورد می‌ کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بر لزوم همکاری روستائیان و کشاورزان با دستگاه‌ های ذیربط جهت جلوگیری از برداشت‌ های غیرمجاز تأکید کرد و افزود: نیروی انتظامی، امور آب، ضابطین قضایی و دستگاه‌ های امنیتی بر تحویل آب به کسانی که حق آبه دارند نظارت می‌ کنند اما در کنار این دستگاه‌ ها، نیاز به همکاری مردم نیز داریم و اگر نفراتی معرفی شود، حاضر به صدور مجوزهای لازم جهت همکاری هستیم.

عبدالهی با تأکید بر اینکه بروز چالش‌ های متعدد در شرایطی که کمبود آب‌ داریم طبیعی است، اظهار داشت: بحث کمبود آب نه‌ تنها در شهرستان اهر بلکه در سطح استان و کشور نیز مطرح است، منتهی به لحاظ شرایط و موقعیت هر منطقه، لازم است تا مسئولان هر منطقه متناسب با همان مناطق برنامه‌ ریزی دقیق نسبت به وضعیت موجود و آینده انجام دهند.

وی با بیان اینکه سرپوشیده بودن کانال شبکه سد ستارخان مانع از بروز ۸۰ درصد تخلفات برداشت غیرمجاز از آب در شهرستان اهر می‌ شود، گفت: بارها تأکید کرده‌ ایم تا حدالامکان منابع آبی از طریق لوله‌ ها یا کانال سرپوشیده در سر مزارع تحول شود اما به دلیل اینکه هزینه زیادی دارد، از عهده دولت خارج است ولی در هر صورت باید چاره‌ ای برای این مشکل اندیشیده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر در پایان گفت: آب رهاسازی شده از مخزن سد ستارخان چون تلفات، تبخیر و سرقت از مبدأ تا مقصد داریم با میزان آب تحویلی به باغداران و کشاورزان همخوانی ندارد که انتظار داریم دستگاه های متولی راهکاری جهت جلوگیری از تلفات، تبخیر و سرقت ارائه دهند.