به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی حسین زاده در حاشیه بازدید امام جمعه، فرماندار و شهردار از مرکز فوریت های پزشکی شهرستان اهر که به مناسبت روز ملی اورژانس صورت گرفت با اشاره به اینکه طی سال جاری ۱۴۷۲ مأموریت درون و برون شهری توسط مرکز فوریت های پزشکی اهر انجام شده است، گفت: تکنسین های فوریت های پزشکی شهرستان اهر از ابتدای سال جاری به ۳۸۰ مورد مأموریت تصادفی اعزام شده اند که ۴۰ درصد آن مربوط به حوادث جاده ای است.

وی، تعداد مأموریت های غیر تصادفی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان اهر را طی سال جاری ۹۴۹ مورد اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد ۲۵ درصد مأموریت ها مربوط به بیماران قلبی می باشد و ۵۷ مورد نیز استقرار در میادین شهر، مراسمات مختلف و مسابقات ورزشی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان اهر در ادامه گفت: در سال جاری ۸۶ مورد مراجعه حضوری به پایگاه ها اتفاق افتاده که افراد بیمار یا مصدوم را به صورت شخصی به پایگاه رسانده‌ و از آنجا توسط عوامل اورژانس به بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر منتقل شده است.

حسین زاده همچنین اضافه کرد: در شهرستان اهر میانگین مأموریت های روزانه شهری ۱۵ مورد، مأموریت های جاده ای نیز ۳ مورد است و متأسفانه به طور میانگین هر هفته ۲ فوتی در حوادث جاده ای محور های مواصلاتی شهرستان داریم.

وی ادامه داد: امدادگران اورژانس شهرستان اهر در مأموریت های شهری طی ۳ دقیقه و در حوادث جاده ای نیز طی ۸ دقیقه ای بر سر صحنه حضور می یابند که این در حالی است میانگین حضور در حوادث جاده ای ۱۳ دقیقه است ولی استقرار پایگاه ها در هر ۱۵ کیلومتر از جاده ها باعث شده که حضور در صحنه حوادث به ۸ دقیقه کاهش یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اهر با اعلام اینکه در این شهرستان ۸ پایگاه فوریت های پزشکی جاده ای و شهری فعال است، گفت: در حال حاضر اپراتور مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اهر در بیمارستان باقرالعلوم (ع) این شهرستان واقع شده و از یک سال گذشته نیز سیستم هدایت ناوگان اورژانس هوراند، کلیبر، آبش احمد و خداآفرین به شهرستان اهر محول شده است.

مرتضی حسین زاده با بیان اینکه در جاده اهر – تبریز از نظر تلفات جانی نسبتاً شاهد آرامش نسبی هستیم، گفت: متأسفانه حوادث جاده‌ ای در محورهای اهر – مشگین شهر و اهر – کلیبر نسبت به گذشته افزایش‌ یافته که اگر این رویه ادامه پیدا کند، تلفات جانی افزایش خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه تمامی ناوگان فوریت‌ های پزشکی شهرستان اهر به خودروهای روز مجهز شده است، گفت: آمبولانس‌ هایی که جدیداً به ناوگان فوریت‌ های پزشکی شهرستان اهر الحاق شده، از امکانات روز برخوردار هستند ولی به لحاظ کوهستانی بودن این مناطق، آمبولانس‌ ها در فصل زمستان کارایی خود را از دست می‌ دهند که بر همین اساس سعی می‌ کنیم از خودروهای هلال‌ احمر در صورت ضرورت استفاده کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان اهر در پایان گفت: بنا بر درخواست قرار است به‌ زودی یک یا دو دستگاه آمبولانس بنز دو دیفرانسیل به استان اختصاص یابد که شهرستان اهر در اولویت قرار دارد.