به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در حاشیه بازدید از مرکز فوریت های پزشکی شهرستان اهر که به مناسبت روز ملی اورژانس صورت گرفت، با اشاره به اینکه انصافا دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان عملکرد خوبی داشته است، گفت: دستاوردهایی که توانسته در زندگی مردم تأثیرگذار باشد باید به درستی اطلاع رسانی شود لذا اگر مردم از خدمات نظام و دولت اطلاع نداشته باشند، این تفکر القاء می شود که انگار نظام و دولت نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع مردم از عملکرد مسئولان، آن ها را در پشتیبانی از نظام و دولت ترغیب می کند، خاطرنشان کرد: جوانانی که در فوریت های پزشکی فعالیت دارند، در واقع ایثارگری می کنند و در حقیقت فعالیت ها و ایثارگری تکنسین های اورژانس در حوادث مختلف به منزله زنده نگه داشتن جامعه است.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه اقتدار، عزمت و شکوه جامعه اسلامی بر گرفته از قیام خونین کربلا است، ادامه داد: امام راحل تأکید داشتند تا مسئولان مردم را راضی نگه دارند و یکی از راه های راضی نگه داشتن مردم اطلاع رسانی است

آیت الله جواد حاجی زاده با بیان اینکه آن طور که باید و شاید خدمات و عملکرد فوریت های پزشکی به سمع و نظر مردم رسانده نمی شود، اظهار داشت: روز اورژانس و فوریت های پزشکی فرصتی است تا مردم حداقل در جریان فعالیت ها و عملکرد دستگاه های خدماتی چون اورژانس قرار گیرند.

وی افزود: خدمات فوریت‌ های پزشکی خدمات جدیدی هستند، بایستی در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود چرا که هنوز اغلب مردم از گستردگی و حساسیت فوریت های پزشکی اطلاع کافی ندارند.

امام جمعه شهرستان اهر همچنین با تأکید بر اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام در حوزه بهداشت و درمان، گفت: تا زمانی که اعلام نشود برای مأموریت های اعزامی اورژانس چه میزان هزینه و انرژی صرف می شود، از کجا خواهند دانست و بر این اساس تأکید داریم در این روزها که منتهی به جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، برای مردم بازگو شود.

آیت الله جواد حاجی زاده در پایان گفت: امدادگران که در لحظه های سخت کنار مردم حضور می یابند، عین فرشتگان نجات بخش زندگی را به مردم باز می گردانند که بایستی قدردان همه عزیزان باشیم.

گفتنی است امام جمعه شهرستان اهر در پایان این دیدار روز اورژانس و فوریت های پزشکی را از طریق ارتباط بی سیم به تکنسین های فوریت های پزشکی اهر، هوراند، کلیبر، آبش احمد و خداآفرین تبریک گفتند.