به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قادر رمضان پور در آئین جشن شکوفه ها ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: از امروز با برگزاری جشن شکوفه ها در شهرستان اهر، طی سال تحصیلی جدید ۲۴۰۰ دانش آموز کلاس اولی بر سر کلاس های درس در ۲۱۱ مدرسه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مقطع ابتدایی در نظام آموزشی جدید بسیار بالاست، اظهار داشت: رشد و شکوفایی استعدادی دانش‌ آموزان در نظام آموزشی جدید به قدری اهمیت دارد که به مقطع ابتدایی دوره حساس می گویند.

مدیر آموزش و پرورش اهر دانش آموزان را آینده سازان کشور توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه همین دانش آموزان در آینده پست های مدیریتی کشور را در دست خواهند گرفت، از والدین می خواهیم تا فضای خانواده را به گونه ای مدیریت کنند که شاهد تنش نباشیم.

رمضان پور با ذکر اینکه تنش در فضای خانواده و استرس در تحصیل دانش آموزان تأثیرگذار است، گفت: اگر در فضای خانواده آرامش حاکم و استرس وجود نداشت، یقیناً دانش‌ آموزان در تحصیل موفق خواهند بود و در خانواده‌ هایی که آرامش وجود ندارد، به تحصیل دانش‌ آموزان آسیب می‌ رساند.

وی خطاب به والدین ادامه داد: والدین ضمن این‌ که بر تحصیل دانش‌ آموزان نظارت دارند، با معلمان، مدیران و سایر عوامل مدرسه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و از تدریس پیش از مدرسه خودداری نمایند که چون روش تحصیل باعث می‌ شود در دانش‌ آموزان تعارضاتی پیش آید و سردرگم شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر اینکه انجام تکلیف دانش‌ آموزان توسط والدین یا سایر اعضای خانواده خلاقیت و ابتکار آ ن‌ها را از بین می‌ برد، تصریح کرد: مقایسه دانش‌ آموزان با همدیگر به‌ هیچ‌ عنوان جایز نیست چون هر انسان با همدیگر تفاوت‌ هایی دارد و این کار آن ها را سرخورده و اعتماد به نفس را می گیرد.

قادر رمضان پور در ادامه گفت: متاسفانه شهرستان اهر از نظر انسداد بی سوادی عملکرد خوبی نداشته و از دلایل آن می توان به ازدواج زودهنگام دختران در مناطق روستایی و حاشیه‌ ای شهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران از سال‌ تحصیلی جاری کارنامه عملکرد می‌ گیرند، اظهار کرد: مدیران مدارس از امسال اگر عملکرد خوبی داشت و توانست نمره قبولی کسب کند، مورد تجلیل قرار خواهد گرفت ولی اگر مدیری کم کار بود از مدیریت برکنار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش اهر در پایان بر لزوم مشارکت و همراهی خیرین و مردم در تامین نیازهای آموزشی شهرستان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان اهر از نظر فضای آموزشی و امکانات مشکلات بسیاری دارد که امیدواریم با مشارکت مردم و خیرین بتوانیم نیازهای آموزشی را تأمین کنیم.