به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان شاهد ناحیه ۴ تبریز، با اشاره به اینکه در حال حاضر زندگی بشر با علم، تحصیل و آموزش عجین شده است، گفت: علم و فناوری روز به روز در حال پیشرفت است که بایستی همه به ویژه معلمان سطح علمی خود را مدام ارتقا دهند.

وی اظهار داشت: رفتار، گفتار، کردار و پوشش معلمان بر روی دانش‌ آموزان اثرگذار است و باید در کنار تعلیم به تهذیب دانش‌ آموزان نیز توجه شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز ۶۸۰ هزار دانش‌ آموز در سراسر استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌ کنند، گفت: با وجود اینکه تا پایان امسال نیز ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مجموعه آموزش و پرورش بازنشست شده یا بازنشست خواهند شد، هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نبوده و حتی یک نفر لازم‌ التعلیم بازمانده از تحصیل نیز نداریم.

خدابخش با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌ آموز و پنج هزار معلم شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد، یادآوری کرد: معلمان و دانش‌ آموزان در کنار میادین علم و ورزش در حوزه‌ های ارزشی نیز برای جمهوری اسلامی کار بی‌ نظیری انجام دادند.

وی توسعه فضای الکترونیک، استفاده از روش های نوین تدریس را از سوی معلمان ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه روش های سنتی گذشته پاسخگو نیازهای آموزشی دانش آموزان نیست، باید تولید محتوا در فضای مجازی یکی از اولویت های معلمان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان به درخشش دانش آموزان آذربایجان شرقی در کنکور سراسری، المپیادها علمی و ورزشی و مسابقات قرآنی اشاره و تصریح کرد: هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری برای آینده است.

در این آئین که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد، زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین به صدا درآمد.

گفتنی است در سال تحصیلی جدید، ۷۵۴ هزار و ۴۲۵ دانش‌ آموز در دوره‌ های مختلف تحصیلی در بیش از ۹ هزار مدرسه، مرکز و آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان آذربایجان شرقی به سر کلاس‌ های خود رفتند.