به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست صمیمی با ورزشکاران، رؤسا و نواب رؤسای هیأت های ورزشی شهرستان اهر که با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌ شرقی برگزار شد، اخذ مالیات بر ارزش‌ افزوده از باشگاه‌ های ورزشی را زمینه‌ ساز تعطیلی آن‌ ها عنوان کرد و گفت: باشگاه‌ های ورزشی اهر از نظر درآمد در مقایسه با دیگر شهرها و کلان‌ شهرها قابل مقایسه نیست و هزینه‌ ای که  اماکن ورزشی دیگر شهرها از ورزشکاران می‌ گیرند چند برابر اهر است.

وی با بیان اینکه جایگاه شهرستان اهر در عرصه ورزشی قابل مقایسه با هیچ‌ یک از شهرستان‌ های استان نیست، اظهار داشت: ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی و جهانی مقام‌ های برتر را کسب کرده‌ اند، نشان از جایگاه ورزشی این شهرستان است.

فرماندار اهر با اشاره به آخرین پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر، افزود: ورزشگاه ۵ هزارنفری اهر طی سال های گذشته کلنگ زنی شده و فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمودی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سه سال گذشته، می‌ بایست پروژه‌ هایی مانند استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر به بخش خصوصی واگذار شوند و اگر بتوانیم این پروژه را واگذار و به دست سرمایه‌ گذار به بهره‌ برداری برسانیم، بخش عمده‌ ای از مشکلات جامعه فوتبال مرتفع می‌ شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت در طول سال‌ های گذشته، گفت: علاقه‌ مندیم تا در حوزه‌ های فرهنگی و ورزشی به‌ ویژه تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اعتبار قابل‌ توجهی تخصیص یابد اما در طول دو سال گذشته دولت با محدودیت منابع روبرو است.

فرماندار شهرستان اهر در پایان حل مشکل بیمه‌ ای ورزشکاران و مربیان ورزشی را مستلزم تصویب مجلس شورای اسلامی دانست و ابراز داشت: متأسفانه به‌ رغم مشکلات موجود جوانان نیز در حوزه اشتغال و تسهیلات ازدواج مشکلات متعددی دارند و انتظار این است که دستگاه‌ های فرا شهرستانی و استانی که توان رسیدگی به مشکلات جوانان شهرستانی را دارند، مورد توجه قرار دهند.