اجتماعی » اخبار شهرستان » فرهنگی
کد خبر : 27341
دوشنبه - 9 مهر 1397 - 11:40
معاون فرماندار شهرستان اهر:

کتابخوانی یکی از شاخص های توسعه هر کشور است

معاون فرماندار شهرستان اهر گفت: کتاب یکی از مهمترین ذخایر ملی و کتابخوانی نیز از شاخص های توسعه هر کشور است.

کتابخوانی یکی از شاخص های توسعه هر کشور است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی حسن زاده در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اهر با اشاره به اینکه کتاب یکی از مهمترین ذخایر ملی و کتابخوانی نیز از شاخص های توسعه هر کشور است، گفت: تعداد کتابخانه های هر کشوری نشانگر وضعیت علمی و ثروت ملی آن کشور است.

وی با اعلام اینکه کتابخوانی در هر خانواده ای باید از ابتدا به کودکان آموزش داده شود، افزود: امروزه کتابخوانی و مطالعه به دو شکل مجازی و فیزیکی درآمده و با توجه به معایب مطالعه مجازی نمی توانیم خودمان را از مزایای آن بی بهره سازیم.

معاون فرماندار اهر در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که معجزه خداوند یعنی قرآن کریم که بصورت یک کتاب آمده، گویای اهمیت والای کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

دکتر علی حسن زاده همچنین گفت: اگر امروزه مشکلات عدیده ای مثل اعتیاد، خشونت و دیگر آسیب های اجتماعی وجود دارد، بزرگترین علت آن کم اهمیت قراردادن مطالعه و پایین بودن سرانه مطالعه است.

وی در پایان بر لزوم تسریع اختصاص اتوبوس از طرف شهرداری جهت راه اندازی کتابخانه سیار برای خدمات رسانی به روستاها و حاشیه شهر تاکید کرد و گفت: ایجاد یک جامعه سالم و شاداب بدون کتاب و کتابخوانی امکان پذیر نیست و اگر جامعه ای دغدغه کتاب و مطالعه نداشته باشد، نمی تواند رشد داشته باشد.