به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار محسن حسن خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر مبارزه با احتکار و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با توجه به نوسانات ارزی اظهار داشت: ۲۹ پرونده کلان به ظن احتکار با ارزش ۹ میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی تشکیل شده که در دست رسیدگی است.

وی افزود: حجم ورود قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی همچنین در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در بخش مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یکهزار و ۲۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

سردار حسن خانی اعلام کرد: در این ارتباط ۱۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در آذربایجان شرقی شناسایی و منهدم و ۲ هزار و ۷۰۰ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه پارسال ۲۰ هزار معتاد در آذربایجان شرقی دستگیر شدند، گفت: در ۶ ماهه امسال نیز ۱۰ هزار و ۶۰۰ معتاد تحویل مراکز بازپروری شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی همچنین با ابراز رضایت از امنیت حاکم در استان، گفت: آذربایجان شرقی از امن ترین استان های کشور است و اشرافیت کامل امنیتی در تمام جنبه ها وجود دارد.

سردار محسن حسن خانی در پایان تعداد تماس مردم با سامانه ۱۱۰ پلیس را بیش از ۸۰۰ هزار مورد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این ارتباط تنگاتنگ مردمی نشان اعتماد آنان به نیروی انتظامی است.