به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهر از کشف و ضبط کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان طی شش ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی شهرستان اهر هر لحظه آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص قاچاق و احتکار کالا است و به صورت ویژه پیگیر این موضوعات است.

وی در ادامه بیشترین جرائم در شهرستان اهر را سرقت منازل و خانه باغ ها اعلام کرد و افزود: ۹۵ درصد سرقت‌ ها در شهرستان اهر کشف شده اند ولی بایستی صاحبان خانه باغ و مردم با حفظ ایمنی فرصت سرقت را از سارقان بگیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر از افزایش پرونده‌ های نزاع و درگیری در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه آستانه تحمل مردم پایین آمده و برای جزئی‌ ترین مسائل پیش‌ پا افتاده با هم درگیر می شوند که طی آن پرونده‌ های نزاع و درگیری در شهرستان اهر افزایش یافته است.

سرهنگ منفرد با اشاره به اینکه آمار تلفات جانی در حوادث رانندگی داخل شهری اهر صفر است، تصریح کرد: علی رغم این که در شهر حوادث منجر به فوت نداریم، ولی در جاده های شهرستان آمار حوادث و تلفات جاده ای افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در سطح کشور نزدیک به ۷۵ درصد مردم هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده می کنند و توصیه پلیس به استفاده از کمربند ایمنی یا کلاه ایمنی به خاطر حفظ سلامتی مردم است.

فرمانده انتظامی اهر با ذکر اینکه جاده کمترین دخالت را در حوادث جاده‌ ای دارد، اظهار کرد: اغلب حادثه‌ ها ناشی از سهل‌ انگاری و بی‌ توجهی به قوانین است که متاسفانه برخی عادت دارند قصور خودشان را گردن جاده یا دیگران بیندازند.

سرهنگ یونس منفرد در پایان با بیان اینکه هدف دشمنان از راه‌ اندازی شبکه‌ های ماهواره‌ ای، تخریب بنیان خانواده‌ ها است، اظهار داشت: شبکه‌ های ماهواره‌ ای بی‌ بند و باری را ترویج می‌ دهد و این هدف مهمی است که دشمنان ما آن را دنبال می‌ کنند.