اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار ویژه » علمی » فرهنگی
کد خبر : 27720
چهارشنبه - 18 مهر 1397 - 15:33
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب از ۲۹ مهر در تبریز برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال در تبریز برگزار می شود.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب از ۲۹ مهر در تبریز برگزار می شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی شمالغرب کشور، به مطالبه جدی مردم و نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه شانزدهم کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این نمایشگاه از ۱۰ صبح تا ۲۰ یکسره در اختیار بازدیدکنندگان خواهد بود و در ۲۸ مهر، یک روز قبل از آغاز بازدید نیز در سالن شمس تبریزی افتتاحیه برگزار می‌ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن با تخفیف ۲۰ درصد در اختیار مردم قرار می‌ گیرد، گفت: تلاش می‌ کنیم به ۲ میلیارد تومان برسد که بانک شهر عامل توزیع خواهد بود و از امسال از طریق اینترنت نیز قابل خرید خواهد بود و بن های عرضه شده تا پایان سال در کتاب فروشی‌ های شهر قابلیت خرید کتاب دارد.

محمدپور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸۵۰ ناشر داخلی برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز ثبت نام کرده اند که همچنان ادامه دارد اضافه کرد: ۶۰ ناشر نیز از کشورهای بزرگ دنیا، از اروپا تا آمریکا و استرالیا برای حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: همچنین در نمایشگاه نشر دیجیتال ۳۰ ناشر دیجیتال ثبت نام کرده اند که امیدواریم تا روز برگزاری نمایشگاه تعداد این ناشران افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه به لحاظ وسعت و تعداد ناشران و تعداد بازدیدکنندگان، بعد از نمایشگاه کتاب تهران رتبه دوم کشور را دارد، افزود: برگزاری این نمایشگاه در تقویم فرهنگی کشور ثبت شده است.

محمد محمدپور، هدف از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب تبریز را کاهش هزینه های مضاعف اهالی علم و فرهنگ و دسترسی ساده و کم هزینه به منابع کتب دانست و گفت: آخرین های حوزه نشر در تبریز عرضه می شود که به فضای رقابت سالم برای ناشران تبدیل شده است.

وی بر افزایش سهم کتاب در سبد خانوار با برگزاری نمایشگاه کتاب در تبریز را مورد تاکید قرار داد و گفت: نمایشگاه پانزدهم با حضور ۱۰۰۰ ناشر داخلی و خارجی برگزار شد که در حوزه نشر داخلی، ۱۱۷ هزار عنوان کتاب و در حوزه نشر خارجی ۳۲ هزار عنوان کتاب حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه در نمایشگاه سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار بازدید کننده حضور یافتند، ابراز داشت: در نمایشگاه پانزدهم، ۶.۵ میلیارد فروش نمایشگاهی داشتیم که رقم قابل توجهی بود ضمن اینکه ۱.۵ میلیارد بن کتاب با ۲۰ درصد تخفیف توزیع شد و ناشران هم تا ۲۰ درصد تخفیف در کتب اعمال کردند.