به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر بهبود جعفری در جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استانها از تشکیل شورایاری ها در شهرهای بالای یک صد هزار نفری خبر داد و گفت: موضوع تشکیل شورایاری ها در شهرهای بالای یک صد هزار نفری به عنوان یک طرح از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در صحن اجلاس شورای عالی استانها به رای گذاشته می شود.

وی بررسی تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را طرح دیگری عنوان کرد که توسط اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گفت: مقرر شده پس از بررسی نهایی و کارشناسی، تفاهم نامه ای بین شورای عالی استانها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منعقد شود.

دکتر جعفری همچنین در ادامه صحبت های خود بیان کرد: طرح های دیگری شامل اصلاح آیین نامه داخلی شورای عالی استانها، اساسنامه تیپ مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی شهرهای سراسر کشور و دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی و ارزیابی شورای عالی استانها در کمیسیون فرهنگی اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر اهر در پایان گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استانها در روز شنبه جلسه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند داشت که پیرامون تفاهم نامه فی مابین شورای عالی استانها با این وزارت تبادل نظر خواهد شد.