به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از تحقق صد درصدی سهمیه‌ های اشتغال‌ زایی کمیته امداد در سطح این استان خبر داد و گفت: این رقم در شش ماه نخست سال جاری محقق شده است.

وی ابراز داشت: امیدواریم در نیمه دوم سال نیز به تعهدات خود در قبال اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش این نهاد انقلابی عمل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کمیته امداد یادگار حضرت امام خمینی(ره) است افزود: پشتیبانی از این نهاد حمایتی که برای محرومیت زدایی از چهره کشور بنیان نهاده شده است یکی از دغدغه‌های مسئولان استان است.

دکتر خدابخش با اشاره به همکاری تنگاتنگ مردم با کمیته امداد برای محرومیت‌ زدایی در آذربایجان شرقی، گفت: به برکت همین اتفاقات برکت الهی در این استان افزایش یافته و با داشتن سال آبی خوب و برداشت گندم سه برابری از ۱۸۰ هزار تن به ۵۸۰ هزار تن امسال جمع آوری زکات استان نیز ۴۱ درصد افزایش دارد.

وی همچنین با تقدیر از فعالیت های مجموعه کمیته امداد در بخش توانمندسازی محرومان حمایت از آنان در بخش بازاریابی محصولات تولیدی را خواستار شد و افزود: تولید محصولات توسط مددجویان و عرضه آن به بازار دو مقوله تخصصی جدا از هم هستند که باید توسط مدریت کمیته مد نظر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تقدیر از عملکرد مدیریت کمیته امداد آذربایجان شرقی کارهای انجام شده در سطح استان را قابل تقدیر دانست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار، آذربایجان شرقی را پیشتاز محرومیت زدایی در کشور دانست و گفت: با تلاش های انجام شده پشت صفی بهره مندی از خدمات این نهاد در استان وجود ندارد.

پرویز فتاح افزود: در بازدیدهای انجام شده از سطح استان میزان رضایتمندی فرمانداران شهرستان ها از عملکرد ادارات این کمیته بسیار بالا بوده و همکاری خوبی برای محرومیت زدایی در استان بین طرفین دیده می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلامی از سوی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی در شش ماه نخست سال جاری کمک های مردمی جمع آوری شده توسط این نهاد افزایش ۴۰ درصدی دارد که با شرایط اقتصادی موجود کشور رقم بی نظیری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان موقع شناس، انقلابی و فهیم هستند ادامه داد: به همت این مردم محرومیت زدایی از این استان محقق می شود و کمیته امداد در کنار خیرین با تمام توان ایستاده است.

فتاح با اشاره به میزان ماهانه پرداختی به ایتام توسط خیران، این رقم را در سطح کشور ۲۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در شهرستان میانه این رقم ۴۰۰هزار تومان و در شهرستان چاراویماق ۲۴۷هزار تومان است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی همچنین در پایان از تحت پوشش قرار گرفتن ۶۰۰ هزار خانوار سطح کشور در زیر چتر حمایتی این نهاد خبر داد و گفت: به فضل الهی هم اکنون هیچ پشت نوبتی در کشور نداشته و حمایت های لازم از آنها صورت می گیرد.