به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یوسف شکوری در جلسه شورای ICT شهرستان اهر که در سالن جلسات فرمانداری اهر برگزار شد، با اعلام اینکه فقط در ۴۵۰ متر از جاده اهر – تبریز به صورت ناپیوسته پوشش تلفن همراه وجود ندارد، گفت: در برخی از نقاط جاده اهر – تبریز که نمی‌ توانیم برق‌ رسانی کنیم، از تجهیزاتی استفاده کرده‌ ایم که گاهاً منجر به قطعی سایت می‌ شود اما در حقیقت در ۹۰ کیلومتر کلی، ۴۵۰ متر رقم قابل‌ توجهی نیست.

وی با ذکر اینکه محورهای اصلی استان آذربایجان شرقی تحت پوشش اپراتور همراه اول قرارگرفته‌ اند، گفت: طبق تعریفی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارد، محورهای اصلی آذربایجان شرقی تحت پوشش همراه اول هستند و هرجایی که مشکل عدم آنتن دهی وجود داشته باشد، ملزم به رفع آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشتر نیازمندی های مردم در شهرستان‌ های آذربایجان شرقی تأمین زیرساخت‌ های اینترنت همراه و پوشش خطوط تلفن همراه است، اظهار داشت: تلفن ثابت یکی از پایه‌ ترین زیرساخت ارتباطی محسوب می‌ شود که از ۳۰۳ روستای شهرستان‌ های اهر و هوراند در ۲۴۴ روستا فعال است.

شکوری افزود: زمانی که مخابرات ایران دولتی بود، موظف بودیم تا بر حسب اولویت‌ بندی سیستم تلفن ثابت را به روستاهای بالای بیست خانوار شهرستان‌ های اهر و هوراند تأمین کنیم و حال علاوه بر تأمین تلفن ثابت روستاهای بالای بیست خانوار، ۶۰ روستای زیر بیست خانوار اهر و هوراند نیز از سیستم تلفن ثابت بهره‌ مند شده‌ اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی از پوشش ۲۱۰ روستای شهرستان‌ های اهر و هوراند توسط همراه اول و شبکه WLL خبر داد و گفت: در مناطقی که تحت پوشش شبکه WLL است، مشکل اینترنت را داریم که در راستای رفع مشکلات موجود در حوزه اینترنت مناطق روستایی تحت پوشش همراه اول قرار می‌ گیرند.

یوسف شکوری اضافه کرد: مناطق تحت پوشش شبکه WLL به شبکه ارتباطات سیار وصل می‌ شود و اکنون در حال اجرای نسخه آزمایشی این طرح هستیم که با تحت پوشش قرار گرفتن تلفن همراه روستایی با همراه اول مشکل اینترنت مناطق روستایی آذربایجان شرقی برطرف می‌ شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ های اهر و هوراند ۱۴۵ سایت تلفن همراه با تکنولوژی‌ های مختلف داریم، ابراز داشت: علاوه بر این‌ ها در ۳۱ نقطه از این شهرستان‌ ها سایت اینترنت همراه ۴G داریم و ۳۳۰۰ مشترک تلفن ثابت در شهرستان اهر از اینترنت پرسرعت بهره‌ مند هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اینکه ۳۵۰ روستای زیر بیست خانوار استان آذربایجان شرقی از سیستم تلفن ثابت و ۷۴۰ روستای استان از اینترنت خانگی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ ای که به شرکت مخابرات آذربایجان شرقی ابلاغ‌ شده، پوشش اینترنت همراه طبق برنامه پیش رفته و اخیراً نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پوشش اینترنت تلفن همراه را در مناطق روستایی آغاز کرده است.