به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد پوربزرگ در جلسه شورای ICT شهرستان اهر با اشاره به اینکه طی سال جاری بیش از ۲۸۱ هزار مرسوله از طریق پست در شهرستان اهر و بیش از ۱۰۱ هزار مرسوله پستی توسط اداره پست شهرستان هریس جا به جا شده است، گفت: رشد درآمدی اداره پست شهرستان اهر نسبت به شش ماه سال گذشته ۶.۸ درصد و رشد درآمدی اداره پست شهرستان هریس نیز ۶۵ درصد است.

وی با اعلام اینکه در شهرستان اهر ۴۰ دفتر ICT فعالیت دارند که بیش از ۵۰ درصد آنها فعال هستند، افزود: طبق دستور هفته پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت شرکت پست در روستاهای آذربایجان شرقی ملموس تر می‌ شود.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر توزیع سوغات خاص هر منطقه در سایر مناطق کشور، گفت: یکی از راه‌ هایی که برای این منظور به دنبال آن هستیم، این است که سوغات شهر های مختلف کشور را از طرق سامانه تجارت الکترونیک به سایر مناطق انتقال دهیم.

پوربزرگ همچنین با اشاره به خسارت زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران به ساختمان اداره پست شهرستان اهر، گفت: با پیگیری های انجام یافته، متوجه شدیم سند بخشی از ساختمان اداره پست شهرستان اهر به نام بنیاد برکت ثبت‌ شده است که اخیرا برای بازسازی آن با مشکل مواجه شده‌ ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استیجاری بودن ساختمان فعلی اداره پست شهرستان اهر، به دنبال آن هستیم تا شرکت پست کشور اعتباری جهت بازسازی ساختمان اداره پست اهر تخصیص دهد تا بعد از حل مشکل سند، ساختمان را بازسازی کنیم.