به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسماعیل صادقی در جلسه شورای ICT اهر که با حضور مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که سهم شهرستان اهر ۱۴ میلیارد ریال بود، بیش از ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات یعنی ۳۸۵ درصد پرداختی توسط پست بانک داشتیم.

وی همچنین از پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به سه طرح اشتغال در شهرستان هریس خبر داد و گفت: در یکی از طرح‌ های اشتغال‌ زایی شهرستان هریس که قرار است ۱۰ میلیارد ریال پرداخت کنیم، اکنون در مرحله اخذ ضمانت‌نامه است و در صورت پرداخت آن سهمیه پرداختی تسهیلات در هریس به‌ طور کامل محقق می‌ شود.

مدیر شعب پست بانک آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان جذب اعتبارات اشتغال تخصیص‌ یافته از صندوق توسعه ملی در آذربایجان شرقی ۲۴۰ درصد بوده است، گفت: از سال گذشته اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای مناطق محروم کشور در اختیار پست‌ بانک‌ ها قرارگرفته است که سهم آذربایجان شرقی ۴۵ میلیارد ریال بود و پست بانک فقط این تسهیلات را در قالب ۹۰ طرح با اشتغال‌ زایی ۱۵۰ نفر در شهرستان‌ های اهر و هریس پرداخت کرده است.

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه پست‌ بانک در ۴۳۵ روستای آذربایجان شرقی فعال است، اظهار داشت: از مجموع پست‌ بانک‌ های فعال، ۱۷ شعبه در اهر و ۴ شعبه در شهرستان هریس فعالیت دارند.

وی همچنین با ذکر اینکه حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت اهر و هریس از خدمات پست‌ بانک بهره‌ مند هستند، افزود: پست‌ بانک‌ های اهر و هریس هر ماه یارانه نقدی ۴۰ هزار نفر به ارزش ۲۰ میلیارد تومان پرداخت می‌ کنند که در واقع راه اندازی شعب پست‌ بانک در روستاها باعث کاهش هزینه‌ های روستائیان شده است.

مدیر شعب پست بانک آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: قطعی‌ های پی‌ در پی اینترنت، دستگاه‌ های خودپرداز مناطق روستایی را با مشکل مواجه می‌ کند و زمینه نارضایتی مردم را نیز فراهم می‌ کند که امیدواریم مسئولان مربوطه به مشکلات حوزه رسیدگی کنند.