به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر بهبود جعفری  نشست مشترک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای عالی استان ها با سید هادی حسینی، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ریشه تمام مشکلات شهرسازی و عدم توسعه کشور در بخش فرهنگی است، گفت: با امضاء تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی استان ها می توانیم همکاری و تعاملات را گسترش داده و بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: باید توجه کنیم که اقتصاد و سیاست زیر مجموعه فرهنگ هستند و همه ما در قبال مسائل فرهنگی و فرهنگ عمومی کشور مسئولیت شرعی و قانونی داریم.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها با اشاره به زمینه های همکاری شورای عالی استان ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه می تواند در خصوص حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی، ساخت و ساز های فرهنگی و تامین کتابخانه های سیار در مناطق محروم با شورای عالی استان ها و کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری تعاملاتی داشته باشد.

دکتر جعفری به زمینه های تعامل و همکاری بین شوراها و شورای عالی استان ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: کمک و استفاده از ظرفیت شوراها در ارتقای فرهنگ عمومی از جمله حضور موثرتر نمایندگان شوراها با داشتن حق رای در شورای فرهنگ عمومی، فرایند صدور مجوز تشکل ها و سمن ها و موسسات فرهنگی و هنری و استفاده از ظرفیت مشارکت و حضور شوراها در این زمینه، همکاری جهت استفاده از فرهنگ ایرانی اسلامی در طرحهای فضای شهری، ساخت و ساز ها و نمادهای ساختمانی، غنی سازی محتوایی مراکز ابنیه و … می تواند زمینه فعالیت میان این دو نهاد باشد.

وی در ادامه گفت: در حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ در سطح حاکمیت می‌ تواند باعث تسهیل و تسریع ارتباط و تعامل با شورا ها شود.

عضو شورای شهر اهر همچنین با بیان اینکه این ظرفیت قانونی بیانگر جایگاه ویژه شورای عالی استان‌ها است، گفت: در صورتی که این ظرفیت با دولت و مجلس تجمیع شود، می‌ توان برای رفع مشکلات مردم گامهای موثری برداشت.

بهبود جعفری تاکید کرد: امروز شاهدیم که در کشورمان مردم سالاری دینی با حضور شوراها شکل گرفته و این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه این نهاد عصاره بیش از ۱۲۰ هزار نفر عضو شورا در سراسر کشور است، تصریح کرد: شورای عالی استان ها از ترکیب نمایندگان شورا اسلامی استان های کشور تشکیل شده است که بر اساس قانون می‌ تواند در تمام امور کشور جز مسایل امنیتی و سیاسی ورود کند.

عضو شورای عالی استان ها در ادامه بیان کرد: بر اساس نیازها و مشکلات شهرها و روستاها و با امکان­ سنجی ظرفیت کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری و مجموعه شورای عالی استان ها که وظایف و زمینه های فعالیت بیشماری را در سطوح مختلف جامعه دارد، می توان برای توسعه پایدار کشور و تقویت فرهنگ عمومی، تفاهم‌ نامه فی‌ ما بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی استانها به نمایندگی از شورای اسلامی سراسر کشور انعقاد کرد.

دکتر جعفری در پایان سخنان خود با توضیح این مسئله که تعاملات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی استان ها در سطح کلان و همچنین شورای استان ها با ادارات کل ارشاد اسلامی در استان ها می تواند اثرات مثبتی در زمینه ارتقای فرهنگی جامعه داشته باشد، بیان کرد: با شناسایی طرح‌ ها و ایده‌ ها و بررسی راهکارها می‌ توان زمینه اشتغال و گردشگری را با ابزار فرهنگ در تئاتر و سینما ها رقم زد که این در حقیقت به تعادل رساندن عدالت اجتماعی است.