به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد خانی در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر ضمن اعلام اینکه با تأمین اعتبار، پروژه احداث ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری اهر تا دو سال آینده عملیاتی خواهد شد، گفت:  ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث شبکه آب و فاضلاب در مناطق فاقد شبکه فاضلاب اهر تخصیص می یابد.

وی از واگذاری ۶۰۰۰ انشعاب با اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در شهر خبر داد و گفت: در بحث واگذاری انشعاب به تعداد ۶ هزار فقره که عمدتاً فاضلاب خواهد بود برای شهرداری اهر نیز منبع درآمد می شود.

معاون فنی و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه انشعابات در اختیار شهرداری اهر نهایت تا ۴ ماه آینده با نظر کارشناسان تعیین تکلیف می شود، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب ۳۴۰ میلیون تومان و شهرداری اهر ۷۰۰ میلیون تومان طلب دارد که با کار کارشناسی امور مالی هر دو طرف تهاترهایی انجام می گیرد.

خانی افزود: ارائه تخفیف در حفاری پروژه‌ های اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب شهری از سوی شهرداری اهر می‌ تواند انجام عملیات عمرانی را تسریع بخشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تسریع در حل مشکلات شهری و شهروندان اهری از نظر بهداشتی نیازمند همکاری دوجانبه بین شهرداری و آب و فاضلاب است.