به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قادر رمضان پور در جمع دانش آموزان مدارس شبانه روزی اهر با اشاره به اینکه آمار بازماندگان از تحصیل در شهرستان اهر کمتر از متوسط آمار استانی است، گفت: متأسفانه در برخی از روستاهای شهرستان اهر والدین دانش آموزان دخترا بعد از اتمام دوره ششم یا راهنمایی به دلایل مختلف اعم از ازدواج زودهنگام، اجازه ادامه تحصیل در شهر را نمی دهند که این کار مانع ادامه تحصیل آن ها می شود.

وی از دانش آموزان روستایی خواست تا بازماندگان از تحصیل در روستاها و محل سکونت خود را به آموزش و پرورش اهر معرفی کنند و گفت: آموزش و پرورش اهر آمادگی دارد تا از بازماندگان از تحصیل را مجدداً به عرصه تعلیم و تربیت بازگرداند و حتی حاضریم با حضور در محل سکونتشان زمینه تحصیل مجدد آن ها را فراهم کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر در ادامه اظهار داشت: اگر مدارس شبانه‌ روزی نبود، خانواده‌ ها در تأمین هزینه اجاره‌ بهای مسکن و تغذیه دانش آموزان روستایی در شهر ها با مشکلاتی روبرو می شدند.

رمضان پور با اشاره به اینکه دانش آموزان روستایی با استعداد آینده‌ سازان کشور هستند، افزود: انتظاری که خانواده‌ ها و مسئولان از دانش آموزان دارند این است که بدون هیچ دغدغه‌ ای به تحصیل مشغول باشند تا آینده کشور را روشن کنند.

وی در پایان سخنان خود از تدریس رشته انسانی در مدرسه شبانه‌ روزی مردانی آذر از سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ خبر داد و گفت: فشار خانواده‌ ها برای تحصیل دانش آموزان در رشته تجربی بیش از اندازه است که دانش آموزان برای قبولی در این رشته با یکدیگر رقابت می‌ کنند.

بر اساس این گزارش، تحویل دیرهنگام کتاب، حذف کنکور، گرانی کالا و تورم، تأمین و راه‌ اندازی سیستم گرمایشی مدارس از جمله موارد مطروحه از سوی دانش آموزان روستایی در این نشست بود.