به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت‌ الله عبدالهی عصر امروز در جمع دانش آموزان مدارس شبانه روزی اهر با اشاره به اینکه معلمان در کنار تدریس، الگوی زندگی را هم به دانش آموزان بیاموزند، گفت: در این زمینه تربیت صحیح دخترآن که اصطلاحاً مادران آینده هستند، می تواند به تحکیم بنیان خانواده ها منجر شود چرا که مسئولیت اصلی خانواده ها بر عهده بانوان است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مدارس شبانه‌ روزی با وجود تنگناهای مالی و تجهیزاتی بسیار سخت است، اظهار داشت: گذشته از سایر مسائل و زحماتی که مدیران مدارس شبانه‌ روزی می‌ کشند، ولی باید قبول کنیم که کشور از لحاظ منابع مالی روزهای سختی را پشت سر می‌ گذارد و طبیعتاً اداره مدارس شبانه‌ روزی کاری دشوار است.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با ذکر اینکه دانش آموزان نباید نسبت به آینده شغلی با توجه به شرایط کشور ناامید شوند، گفت: افزایش نرخ بیکاری و نبود فرصت‌ های شغلی دلیل نمی‌ شود تا دانش آموزان درس نخوانند که اگر از اول به فکر مهارت‌ آموزی باشند مطمئناً در آینده مشکل کمتری خواهند داشت.

عبدالهی تصریح کرد: دانش آموزان اگر از دوران سرنوشت‌ ساز به سمت صداقت، درستی، پاک‌ دامنی و … حرکت کنند، قطعاً موفق خواهند بود فلذا انتظار داریم تا دانش آموزان با تحصیل و آموختن علم به آینده امیدوار باشند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی بسیاری از دانش آموزان تنها به یک‌ رشته تحصیلی روی می‌ آوردند اما شاید در این رشته کشور نیاز آن‌ چنانی نداشته باشد، گفت: یکی از اشکال بزرگ دانش آموزان و فارغ‌ التحصیلان ما این است که مهارت کافی ندارند که اگر مهارت داشته باشند ضمن خوداشتغالی، حتی قادر هستند تا برای دیگران نیز اشتغال‌ زایی کنند.

نماینده اهر و هریس در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه وابستگی بودجه کشور به درآمد حاصله از فروش نفت، مدیران کشور را تنبل بار آورده است، گفت: متأسفانه مدیران کشور درآمد فروش نفت را نتوانسته‌ اند به فرصت تبدیل کنند و به لحاظ این‌ که پول قبلاً رایج‌ تر از زمان حال بود در دستگاه‌ های دولتی به‌ جای بهره‌ وری از نیروی انسانی فقط بر تعداد حقوق‌ بگیران افزوده‌ اند.