به‌گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ایمانعلی ایمانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با رئیس و کارکنان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر یکی از دستاورد‌های این جلسه هم اندیشی را احیای جاده تاریخی «اورارتویی» مشگین شهر عنوان کرد.

وی افزود: در شهرستان مشگین‌ شهر محور‌های گردشگری در دست مطالعه است تا به رونق آن بتوان بیش از پیش آثار تاریخی را معرفی کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر همچنین تصریح کرد: از جمله مهمترین این محور‌ها، جاده دوشتور – ورگهان از سه راهی اهر – کلیبر – مشگین شهر است که روستا‌های پریخان، قاراباغلار، قورت تپه، کوجنق، ساریخانلو، دوشتور، مغار، شیشه و باباخان را شامل می‌ شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: این جاده به لحاظ مناظر طبیعی و آثار باستانی که قلعه‌ های تاریخی ارشق، آق قلعه، قارا قلعه کوجنق، صاندیق داشی، یازیلی داش و شوش داغ در این مسیر واقع می باشد، حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در قلعه اخیر کتیبه‌ ای به خط میخی شناسایی شده که نشاندهنده‌ی لشکرکشی ساردوری دوم و حضور این قوم باستانی در منطقه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شه همچنین با تاکید به اینکه شش کیلومتر از این مسیر خاکی و مابقی آسفالت است، اضافه کرد: با احیای این جاده مسافت کلیبر به مشکین شهر ۲۰ کیلومتر کاهش یافته که با همفکری کارشناسان شهرستان اهر نسبت به ساماندهی این جاده و نصب تابلو اقدام می‌ شود.

ایمانعلی ایمانی تاکید کرد: این محور در محل تلاقی قره سو، دره رود و اهرچایی واقع شده و یکی از محور‌های مهم گردشگری است.

وی در پایان به مطالعه سایر محور‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در احیای محور‌های گردشگری نیازمند همکاری و مشارکت استان‌ های همسایه هستیم.