به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای زکات شهرستان اهر، زکات را یکی از فرایض مهم و حیاتی دین اسلام عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، منطقه و شهرستان اهر می توان در خصوص زکات مستحبی، خیرات و احسانات برنامه ریزی های بیشتری انجام شود.

وی افزود: وضعیت جامعه به گونه‌ ای است که همه ما مسئولین باید در زمینهٔ روند زکات تلاش و کوشش بیشتری نمائیم.

امام جمعه اهر ابراز داشت: زکات پنیر اقدام خوبی است که جدیداً آغاز شده و در زمینهٔ میوه نیز امسال پلاک‌ کوبی درختان برای اختصاص محصولات به عنوان زکات انجام شده است.

آیت الله حاجی زاده با بیان اینکه دولتمردان و مسئولین باید با الهام از فرامین رهبر فرزانه انقلاب در زمینهٔ بهتر نمودن معیشت مردم تمام توان خود را به‌ کار گیرند، گفت: دشمنان نظام و انقلاب تمام تلاش خود را در زمینهٔ ضربه زدن به انقلاب شکوهمند اسلامی انجام می‌ دهند و جدیداً نیز تمام توان خود را در زمینهٔ جنگ اقتصادی به کار گرفته‌ اندکه به حول و قوه الهی نخواهند توانست نیات شوم خود را عملی کنند.

وی در پایان برگزاری همایش‌ ها و برنامه‌ های مختلف دز زمینه زکات را مفید دانست و عنوان کرد: روحانیون و مبلغان دینی بایستی در زمینهٔ اشاعه فرهنگ زکات توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند تا روی گفتمان سازی در این زمینه موفق باشیم.