اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 28125
پنجشنبه - 10 آبان 1397 - 14:36
نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استانها:

برخی مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده موجب کاهش چشمگیر اختیارات مدیریت شهری می شود

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استانها گفت: مواد ۹، ۳۳، ۳۴ و ۵۰ لایحه مالیات بر ارزش افزوده موجب کاهش چشمگیر اختیارات مدیریت شهری می شود.

برخی مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده موجب کاهش چشمگیر اختیارات مدیریت شهری می شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر بهبود جعفری در گفتگویی با اشاره به اینکه مواد ۹، ۳۳، ۳۴ و ۵۰ لایحه مالیات بر ارزش افزوده نقض روح لایحه جامع مدیریت شهری است که موجب کاهش چشمگیر اختیارات مدیریت شهری می شود، گفت: امروزه در دنیا به سمت تمرکززدایی حاکمیتی و واگذاری اختیارات امور اجرایی به ارگان ها، نهادهای اجتماعی و غیر دولتی حرکت می کنند که در همین خصوص بر پایه تحقیقات علمی، مدل های موفق مدیریت شهری در سراسر دنیا، شورای عالی استانها لایحه جامع مدیریت شهری را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه در مواد ۹، ۳۲، ۳۳، ۳۴ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مالیات و عوارض تفکیک نشده است، گفت: مورد عوارض آلایندگی واحدهای تولیدی که در طرح مزبور به مالیات سبز تغییر نام داده شده، سهم شهرداری ها تعیین نگردیده است.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استانها همچنین تاکید کرد: در ماده ۵۰ وصول عوارض و بها خدمات از واردات و عرضه کالاها و ارائه خدمات توسط دستگاه ها و شرکت های دولتی ممنوع گردیده که این اقدام عملا شوراهای اسلامی را به نهادی تشریفاتی تبدیل خواهد کرد.

دکتر جعفری افزود: طرح فوق با اهداف برنامه های بلند مدت اداره کشور مغایرت دارد و از سویی دیگر درآمد شهرداری ها کاهش می یابد که کاهش درآمد شهرداری ها موجب کاهش کمیت و کیفیت خدمات شهری شده و تاثیر منفی بر زندگی شهری خواهد داشت.

نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استانها در پایان تاکید کرد: با توجه به دلایل ارسالی از سوی شورای عالی استانها و پیشنهاد مشترک این شورا، شهرداری تهران و دبیرخانه کلانشهرهای کشور، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که با درک عمیق از حساسیت موضوع در بازنگری جامع لایحه ارسالی دولت با در نظر گرفتن شرایط فعلی مدیریت شهری و شهرداری ها نسبت به بازگشت قوانین قبلی و تخصیص سهم شهرداری ها اقدام کنند.