به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن استانی شدن انتخابات، تبلیغات کاندیداها و سایر موارد دیگر در دستور کار کمیسیون امور داخلی شوراها قرار داشت، با نظر نمایندگان عضو این کمیسیون تصویب شد.

وی افزود: اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که عمده توجه به تبلیغات کاندیداها و استانی و شهرستانی شدن انتخابات مجلس بود، به صورت یک فوریت در کمیسیون امور داخلی شوراها تصویب شد که طی آن پیش بینی شده در صورتی که کاندیداها بتوانند بیشترین رأی را در سطح استان و ۲۰ درصد رأی شهرستان را کسب کنند، می توانند به مجلس راه یابند.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از این طرح، اضافه کرد: در صورت تصویب نهایی قرار است کاندیداهایی میتوانند در انتخابات مجلس شرکت کنند که باید متولد حوزه انتخابیه بوده و یا ۵ سال تمام در حوزه انتخابیه خود ساکن بوده باشند.

عبدالهی تاکید کرد: جزئیات بیشتری از اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از چکش کاری در کمیسیون امور داخلی شوراها که نهایت به صحن علنی مجلس می رود موکول شد.

وی در پایان با ذکر اینکه استانی و شهرستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از نظر قانون اساسی کشور مغایرتی ندارد، گفت: پیش از این ها که افکار سیاسی مختلفی در دوره های پیشین مجلس حاکم بود، موافق این طرح بودند و تصویب آن در دوره فعلی مجلس، می توان به آینده طرح امیدوار بود.