صابر تقویمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان افزود: در این راستا ۱/۷ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی اداره بهزیستی و ۲/۵ میلیارد ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به مدجویان محروم پرداخت شده است.

وی عمده تخصیص سال جاری تسهیلات اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی در این شهرستان را در قالب اقتصاد مقاومتی به واحدهای کوچک و زود بازده از جمله پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، پرورش ماکیان، صنایع تبدیلی و صنایع دستی اعلام کرد.

فرماندار هریس اظهار کرد: از مجموع ۸/۴ میلیارد ریال اعتبار صندوق کارآفرینی امید این شهرستان بیش از ۷/۵ میلیارد ریال به کارآفرینان و جوانان جویای کار پرداخت شده و ۹۱ درصد منابع جذب شده است.

تقویمی عملکرد بانک ها در ارتباط با ارایه تسهیلات بانکی را بسیار سخت گیرانه و ناکارامد دانست و با اشاره به اینکه تمامی دهستان های این شهرستان جزو مناطق کمترتوسعه یافته محسوب می شود، از کارگروه اشتغال استان خواست برای ایجاد انگیزه لازم برای تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت نیروی کار فعال، حجم تسهیلات خوداشتغالی در زمینه قالیبافی و دامداری را هم از نظر سهم شهرستان و هم از نظر سقف تسهیلات فردی افزایش دهند.

فرماندار هریس همچنین خواستار ارائه راهکار عملی برای آسان سازی اخذ تسهیلات و نوع وثیقه و ضمانت های بانکی شد.

تقویمی، جذب سرمایه گذاران به این شهرستان را از اولویت های کاری فرمانداری هریس دانست و از آغاز مقدمات استقرار کارخانه چسب هل و خرید زمین احداث کارخانه به مساحت ۵۰۰ هکتار خبر داد و افزود: با استقرار این واحد تولیدی حداقل برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شغل پایدار در منطقه ایجاد می شود.