به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در جلسه امروز چهارشنبه (۷ آذر ماه) هیأت دولت، بر اساس پیشنهادات وزارت کشور، «محمدرضا پورمحمدی» به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، «محمدصادق معتمدیان» به عنوان استاندار خراسان جنوبی، «محمدعلی شجاعی» به عنوان استاندار خراسان شمالی و «احمد حسین زادگان» به عنوان استاندار مازندران تعیین شدند.

محمدرضا پورمحمدی (با نام قبلی دلال پور) متولد ۱۳۳۷ تبریز و رئیس سابق دانشگاه تبریز است. وی پس از اتمام دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۵۶ وارد دانشگاه تبریز شد و دوره کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و برنامه‌ ریزی شهری در سال ۱۳۶۳ به پایان رساند و در سال ۱۳۶۵ با استفاده از بورس تحصیلی عازم کشور انگلستان شد.

وی مدرک دکترای رشته «برنامه‌‍ ریزی شهری» از کاردیف (UWIST) انگلستان در سال ۱۳۶۹ اخذ کرد و از همان سال به عنوان عضو هیئت علمی در گروه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه تبریز مشغول خدمت شد.

پورمحمدی که اکنون با رتبه علمی استادی در دانشگاه تبریز در حال فعالیت است، بین سال‌ های ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۴ در سمت‌ های رئیس دانشکده، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رئیس دانشگاه تبریز مشغول بود و در سال ۹۲ هم پس از رفتن پرویز آژیده از ریاست دانشگاه تبریز در حکمی از سوی وزیر علوم پورمحمدی به عنوان رئیس این دانشگاه منصوب شد و در سال ۹۷ ریاست دانشگاه را به فرد دیگری واگذار کرد.

وی که هم سن خدابخش است به دلیل عضویت در هیئت علمی دانشگاه محدودیت استاندار قبلی در زمینه بازنشستگی را ندارد و می‌ تواند تا پایان این دولت در مسند استانداری باقی بماند.