به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در گفتگو با خبرنگاران گفت: مقرر شده جشنواره مطبوعات اسفند ماه سال جاری برگزار گردد که امیدوارم به زودی فراخوان شرکت در جشنواره از سوی خانه مطبوعات منتشر شود.

وی با تاکید بر برگزاری همزمان جشنواره مطبوعات و نمایشگاه توانمندی‌ های مطبوعات استان، افزود: امیدواریم در زمینه زمان برگزاری جشنواره جمع بندی نهایی انجام شده و فراخوان شرکت در جشنواره منتشر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مطبوعات استان، تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری جشنواره مطبوعات را به خانه مطبوعات استان واگذار کرده‌ ایم که در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است.

محمدپور با اشاره به تأثیر برگزاری جشنواره مطبوعات بر ارتقای کیفیت مطبوعات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ رسانه در استان وجود دارد که در زمینه کمیت رشد خوبی داشته‌ ایم ولی برای افزایش کیفیت مطبوعات باید یک فضای رقابتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در فضای رقابت مطبوعات می‌ توانند خود را ارزیابی کنند، گفت: فضای رقابت به ارزیابی مطبوعات کمک خواهد کرد تا مطبوعات جایگاه خود را در این ارزیابی کیفی بهتر بشناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین افزود: در کنار برگزاری جشنواره مطبوعات، امکان گفتگو برای نشریات فراهم می‌شود و همچنین افراد مراجعه کننده با توانمندی‌های مطبوعات آشنا می‌شوند.

محمد محمدپور در پایان گفت: این جشنواره می‌تواند در ارتقای تولید محتوا و ارتقای سطح کیفی طراحی و جانمایی مطالب تاثیرگذار باشد.

عکس: آرشیو