به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر با بیان این که شهرستان اهر طی سال های ۹۶ و ۹۷ در پرداخت تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری رتبه نخست آذربایجان شرقی را کسب کرده است، گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال از تسهیلات حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان پرداخت کرده ایم که این امر با همت دستگاه های ذی ربط تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداخت شده حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی بوده و بایستی تلاش کنیم تسهیلاتی را که در قالب سهمیه به شهرستان اهر در حوزه‌ های مختلف تخصیص می یابد، جذب کنیم.

رئیس کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر در ادامه تأکید کرد: بیشتر مراجعات روستائیان به دستگاه‌ های دولتی محوریت ایجاد سدهای معیشتی برای بهره‌ وری بیشتر از آب‌ های روان است.

فرماندار شهرستان اهر همچنین با اشاره به اینکه اهر از نظر منابع آب کشاورزی جزو شهرستان‌ های پر چالش آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: امسال از لحاظ تأمین آب کشاورزی شهرستان اهر بسیار سخت سپری شد و با مدیریتی که در قالب شورای حفاظت از منابع آب انجام گرفت، توانستیم بحران را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ ها در سال ۹۸ از نظر منابع آب کشاورزی سالی سخت را در پیش داریم و به این جمع‌ بندی رسیده‌ ایم که از هم‌ اکنون باید به فکر تأمین منابع آب کشاورزی باشیم.

زاهد محمودی در پایان گفت: یکسری از مسائل و مشکلات شهرستان اهر در بخش کشاورزی و حوزه‌ های زیرمجموعه آن در شهرستان قابل‌حل نیست و بایستی از طریق ادارات کل استانی اقدام شود.