به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اهر ضمن انتقاد از عدم تعیین دقیق خسارت سرمازدگی، تگرگ و سیل به باغات شهرستان اهر، بیان داشت: تعلل بیمه ها در پرداخت غرامت باغداران اهری به خاطر عدم پرداخت سهم دولت است که این امر موجب شده تا باغداران رغبت چندانی به بیمه محصولات کشاورزی خود نداشته باشند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه علی رغم پیشرفت فیزیکی ۷ درصدی سد ایثار اهر و صرف هزینه ۳ میلیارد تومانی برای آن ولی هم اکنون به حال خود رها شده است، افزود: بیشترین اعتبار کلان برای اجرای طرح آب‌ بندان به سه استان شمالی تخصیص داده‌ شده  و بقیه شهرها بی نصیب مانده اند که مسئولان باید بدانند نمی‌ شود برای استان یا شهرستانی سنگ تمام گذاشت و بقیه شهرستان‌ ها را به حال خود رها کرد.

نماینده اهر و هریس با بیان اینکه ارتباط دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی یا سایر استان ها با نمایندگان مجلس در رابطه با رفع نواقص قانونی و اصلاح قوانین ضعیف است، اظهار داشت: هر دستگاهی سخن می‌ گوید چکیده آن بر پایه اشکالات قوانین است که قوانین در اکثر موارد دست و پاگیر است.

عبدالهی ضمن اشاره به اینکه روستائیان شهرستان اهر ارها درخواست ایجاد سد معیشتی کرده‌ اند، تصریح کرد: روستائیان شهرستان اهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه در فصل بارندگی‌ ها شاهد هدر رفت منابع آبی هستند و نمی‌ توانند از این آب‌ها استفاده کنند و در فصل کشت و زراعت محتاج آب می‌ شوند که این ضایعه و نابرابری اصلاً قابل توجیه نیست.

نایب‌ رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، عدم تصویب قوانین متناسب با شرایط حال را از دیگر مشکلات فعلی کشور دانست و گفت: دستگاه‌ های استانی و شهرستانی در انجام امور اداری مردم منتظر پاسخ پایتخت‌ نشینان نباشند چون جوابی نمی‌ گیرند و حتی اگر هم جواب دهند به لحاظ این‌ که از شرایط شهرستان‌ ها اطلاعی ندارند کار را خراب‌ تر می‌ کنند.

وی با ذکر اینکه بروکراسی حاکم اجازه انجام برخی اقدامات و توسعه روستاها و حتی شهرستان‌ ها را نمی‌ دهد، بیان داشت: برخی از دستگاه‌ ها تلاش می‌ کنند اما آن‌ طور که باید و شاید خروجی ندارند لذا پیشنهاد من این است که دستگاه‌ ها و اداراتی که نمی‌ توانند در زندگی مردم تأثیرگذار باشند به‌ جای جلوس بر صندلی‌ های مدیریتی به جمع مردم بروند و از نزدیک با مشکلات آن‌ ها آشنا شوند.

بیت الله عبدالهی در پایان با بیان اینکه تصویب قانون یکسان برای تمامی استان‌ های کشور نه‌ تنها متناسب با شرایط استان‌ ها نیست بلکه کارایی هم ندارد، گفت: اصولاً قوانین باید متناسب با شرایط هر استان باشد تا بتوان شاهد تأثیرگذاری آن بود.