به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در آیین تجلیل از فعالان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهر و آغاز عملیات راهداری زمستانی با اعلام اینکه راهدار و راهداری نمادی از تلاش و کوشش برای خدمات‌رسانی در شرایط سخت است، گفت: هر یک دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران وظایف سنگینی بر عهده‌ دارند و در فصل زمستان اقدامات و فعالیت‌ های راهداران برای همه ملموس‌ تر می شود.

وی افزود: شاید همگان از نزدیک شاهد تلاش راهداران نباشند ولی حقیقتاً فعالیت راهداری تنها محدود به زمستان نمی‌ شود بلکه در طول سال بیش از هر دستگاهی فعالیت می‌ کنند.

فرماندار اهر در ادامه گفت: مهم‌ترین بخش بعد از احداث جاده نگهداری آن است ;i این وظیفه مهم را راهداران بر عهده‌ دارند و به‌ گونه‌ ای می‌ توان گفت راهداران حافظ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور در حوزه راه هستند.

محمودی با ذکر اینکه بی‌ توجهی به ایمن‌ سازی راه‌ ها و نگهداری جاده‌ ها نتیجه‌ای جزء هدررفت سرمایه کشور ندارد، گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نقشی کمتر از دستگاه‌ های دولتی ندارند و این در حالی است که دولت نسبت به مشکلات رانندگان نه‌ت نها بی‌ توجهی نمی‌کند بلکه با اتخاذ سیاست و برنامه‌ هایی سعی در رفع مشکلات این قشر زحمت‌ کش دارد.

وی با اشاره به تداوم پیگیری‌ های مسئولان شهرستانی و استانی در خصوص تکمیل پروژه بزرگراه اهر – تبریز، افزود: دولت در تکمیل بزرگراه اهر – تبریز عزم جدی دارد به‌ طوری که استاندار سابق و فعلی آذربایجان شرقی بر تکمیل این بزرگراه تأکید دارند و اخیراً نیز دکتر پورمحمدی، استاندار جدید آذربایجان شرقی نخستین سفر استانی خود را به بزرگراه اهر – تبریز اختصاص داد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین تصریح کرد: استاندار آذربایجان شرقی در بازدید اخیر از پروژه بزرگراه اهر – تبریز تأکید کردند تا دهه فجر امسال ۲۱ کیلومتر از بزرگراه زیربار ترافیک برود.

زاهد محمودی در پایان با تأکید بر اینکه دولت جاده اهر – تبریز را که به جاده مرگ معروف شده به جاده امید برای مردم تبدیل می‌ کند، گفت: به‌ طور میانگین روزانه بیش از ۳۰ هزار خودرو از جاده اهر – تبریز تردد می‌ کنند در حالی که ظرفیت این جاده ۸ هزار دستگاه است که به همین منظور دستگاه‌ های ذیربط، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم اهر و هریس در تلاش هستند تا این بزرگراه تکمیل شود.