به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که در شهرداری شهر فرهنگی و تاریخی اهر برگزار شد، از تشکیل کمیته نظارت و صیانت از مناطق جنگلی منطقه ارسباران در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۳ هزار هکتار از جنگل های ارسباران در شهرستان اهر واقع شده و درختان این منطقه غیرمثمر و غیرقابل استحصال هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر شاهراه عبور و مرور شهر های منطقه ارسباران می باشد، افزود:  قطع درختان جنگلی بر اساس قوانین جرم محسوب می‌ شود و قطع درختان باغی نیز مستلزم دریافت مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.

فرماندار اهر در ادامه بر لزوم توجه به قوانین و مقررات در قطع درختان تأکید کرد و گفت: طی جلسه‌ ای که با فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی داشتیم، گزارش دادند برخوردهای خوبی با متخلفان صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

محمودی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در زمینه قطع درختان منطقه ارسباران در استانداری آذربایجان شرقی، افزود: در صدور مجوز برای قطع درختان باغات بایستی طبق قوانین جاری عمل شود که این موضوع در جلسه استانی نیز چنین مصوب شد.

وی پرورش انواع مختلف درختان و استفاده از چوب آن در صنایع را جزو سیاست‌ های وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید از مردم و رسانه‌ ها به لحاظ حساسیتی که در خصوص مورد قطع درختان منطقه ارسباران و محیط‌ زیست داشتند قدردانی کنیم

فرماندار شهرستان اهر همچنین خاطرنشان کرد: وقتی می گوییم جنگل‌ ها ریه‌ های تنفسی مناطق و کشور هستند، باید بر مبنای آن به حفظ و حراست از جنگل‌ ها و منابع طبیعی حساسیت داشته باشیم که در این میان آماده‌ ایم برای جلوگیری از قطع درختان منطقه بین دستگاه‌ ها هماهنگی های لازم را ایجاد کنیم.

زاهد محمودی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک حماسه ۹ دی ملت ایران، اظهار داشت: نهم دی‌ ماه روزی است که ملت ایران با آرمان‌ های انقلاب اسلامی و ولایت‌ فقیه تجدید میثاق کردند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری بایستی حماسه نه دی مبنای اتحاد و همبستگی در جامعه باشد.

وی با اشاره به تلاش و توطئه‌ های دشمنان، منافقین و سلطنت‌ طلبان علیه جمهوری اسلامی، افزود: لازم است در برابر توطئه‌ های دشمنان، وحدت و انسجام ملی را حول محور ولایت‌ فقیه و رهبری حفظ کنیم و حال که انقلاب اسلامی به دهه پنجم پای می‌ گذارد، بایستی با اقتدار و صلابت از آن حراست و حفاظت کنیم.

فرماندار اهر در پایان با ذکر اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار “امید به آینده و افتخار به ۴۰ سال گذشته” برگزار می شود، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به این نظام دریغ نمی‌ کنند لذا باید در مقابل توطئه‌ ها و دسیسه‌ های آن‌ ها که مقام معظم رهبری نیز برای سال آینده هشدار داده‌ اند، متحد و منسجم باشیم.