به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر بهبود جعفری در نشست مشترک شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با استاندار ضمن اشاره به اینکه یکی از مهمترین خواسته مردم انقلابی و ولایتمدار منطقه ارسباران و شهرستان اهر تکمیل و اتمام بزرگراه اهر- تبریز است، گفت: متاسفانه عدم اتمام این بزرگراه باعث توسعه نیافتگی و عدم پیشرفت شهرستان اهر و منطقه ارسباران شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بزرگراه اهر – تبریز مسیر تردد شهرستان منطقه ارسباران (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر، خداآفرین، هوراند) و حتی شهرستان های مشگین شهر، مغان و … می باشد، در صورت تکمیل و اتمام این بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، باعث توسعه یافتگی منطقه ارسباران نیز خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهر در ادامه گفت: همچنین از طرفی این شهرستانها از لحاظ گردشگری دارای پتانسل ها و ظرفیت های فوق العاده ای بوده و یک منطقه گردشگر پذیر است که اتمام پروژ] بزرگراه اهر – تبریز نقش بسیار موثری در صنعت گردشگری منطقه داشته و منجر به جذب توریسم یا گردشگری می شود.

دکتر جعفری همچنین در خصوص تردد خودروهای سنگین از داخل شهر اهر نیز گفت: باتوجه به اینکه خودروهای سنگین معادن مس انجرد و مس مزرعه از خیابان های داخل شهر تردد می کنند، منجر به تخریب و از بین رفتن آسفالت شهر می شوند.

نماینده شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استانها در پایان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان به شهرداری اهر قریب به ۵۰۰ تن قیر بدهکار بوده که در صورت تحویل مقدار قیر مذکور و تکمیل آسفالت ریزی کمربندی های غربی و شرقی، تردد عبور و مرور ماشین آلات سنگین از کمر بندی  های بوده و باعث آسیب آسفالت خیابانهای داخل شهری نمی شود.