به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قاسم قمری در گفت و‌ گو با خبرنگاران ضمن اشاره به راه اندازی سیستم کنترل سرعت متوسطه در جاده اهر – تبریز اظهار داشت: سیستم سرعت متوسطه در جاده اهر – تبریز با هدف کاهش سوانح رانندگی در این محور و سرعت خودروها از طریق دوربین‌ ها محاسبه می‌ شود.

وی ادامه داد: به منظور کاهش تصادفات جاده‌ ای و افزایش ایمنی عبور و مرور، دوربین‌ های کنترل سرعت علاوه بر کنترل سرعت لحظه‌ ای سرعت متوسطه فی‌ مابین دوربین‌ ها را در طول جاده ثبت می‌ نماید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای شهرستان اهر با بیان اینکه سیستم کنترل سرعت متوسطه از فردا، سه شنبه ۹ بهمن‌ ماه در جاده اهر – تبریز راه‌ اندازی می‌ شود، گفت: از تمامی رانندگان و کاربران جاده‌ ای تقاضا می‌ شود که سرعت مجاز را در طول جاده اهر – تبریز رعایت نمایند تا شامل جریمه غیرمجاز نگردند.

قمری همچنین خاطرنشان کرد: سرعت متوسطه در جاده اهر – تبریز شامل از اهر تا سه‌ راهی ینگجه ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، از سه‌ راهی ینگجه تا سه‌ راهی شهرک بالا و پایین ۹۰ کیلومتر بر ساعت و از سه‌ راهی شهرک بالا و پایین تا تبریز ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده که در صورت تجاوز از سرعت متوسطه، میانگین سرعت توسط دوربین‌ ها محاسبه خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر در خصوص زمان سفر متوسط محور اهر – تبریز گفت: زمان دقیق هنوز محاسبه نشده ولی اگر سرعت متوسط در طول جاده اهر – تبریز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد، جریمه‌ ای برای خودروها صادر نمی‌ شود اما اگر فردی از سرعت متوسطه تجاوز کرد یقیناً تخلفات وی ثبت می‌ شود.