به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرشاد رستمی در آیین افتتاح پروژه‌های بوم گردی روستای مصطفی چای شهرستان اهر با تاکید بر اینکه ۱۸۰ طرح بوم گردی در آذربایجان شرقی با اخذ مجوزهای لازم در حال فعالیت هستند، گفت: با توجه به پتانسیل گردشگری در شمال استان شامل شهرستان های اهر، کلیبر، خداآفرین، هوراند و ورزقان، بالای ۵۰ درصد اقامت گاه های بوم گردی استان آذربایجان شرقی در منطقه ارسباران واقع شده است.

وی بابیان اینکه امروز به میمنت و مبارکی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروانه فعالیت ۵ طرح بوم‌گردی در روستای مصطفی‌ چایی شهرستان اهر صادر می‌ شود، ابراز داشت: پرونده ۶ طرح بوم‌ گردی در روستای مصطفی‌ چایی شهرستان اهر نیز در دست بررسی است که با صدور مجوز فعالیت این طرح‌ ها تعداد واحدهای بوم‌ گردی در روستای مصطفی‌ چایی به ۱۱ مورد افزایش می‌ یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از انتخاب بیش از ۲۰۰ مسیر طبیعت گردی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سهم شهرستان اهر از مسیرهای طبیعت گردی استان ۱۳ مورد است و اولویت اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در صدور مجوز فعالیت طرح‌ های بوم‌ گردی در این ۱۳ مسیر طبیعت‌ گردی خواهد بود.

رستمی در از دستگاه ‎‌های دولتی و نهادهای انقلابی خواست تا اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را در رونق صنعت گردشگری منطقه ارسباران به ویژه شهرستان اهر یاری کنند و خاطرنشان کرد: اهالی روستای مصطفی‌ چایی در تبدیل منازلشان به اقامتگاه بوم‌ گردی و میهمان‌ نوازی بی‌ نظیر فرهنگ آذربایجانی و قره‌ داغی را به نمایش گذاشتند که از این‌ رو انتظار می‌ رود دستگاه ‎‌ها برای رونق صنعت گردشگری شهرستان اهر میراث فرهنگی را یاری کنند.

وی همچنین افزود: بنده اکثر روستاهای آذربایجان شرقی را دیده‌ ام ولی طبیعت بکر و زیبایی‌ های روستای مصطفی‌ چای در فصل زمستان که منحصر به فرد است می‌ تواند در فصل بهار و تابستان یکی از مقاصد گردشگری داخلی و خارجی باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در اجرای سیاست‌ های توسعه صنعت گردشگری استان تعامل خوبی با سازمان میراث فرهنگی دارند، اظهار داشت: پروژه‌ های بوم‌ گردی در نوع خود یکی از راه‌ های نشان دادن ظرفیت‌ ها و پتانسیل‌ های گردشگری آذربایجان شرقی است.

فرشاد رستمی در پایان سخنان خود صنعت گردشگری را موضوعی فرابخشی عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست‌ های صنعت گردشگری تنها مربوط به یک دستگاه نیست و همانند ستاد خدمات سفر، اکثر دستگاه‌ های اجرایی که عضو این ستاد هستند در رونق صنعت گردشگری نیز نقش بسزایی دارند.