به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تقی کرمی در جشن انقلاب اسلامی جامعه عشایری که در روستای باللی قشلاق شهرستان اهر برگزار شد، بر لزوم تعیین روش های تأمین معیشتی جامعه عشایری تاکید کرد و گفت: ورنی بافی یکی از تولیداتی است که هر بانوی جامعه عشایری با آن می تواند درآمدی بیش از دام‌ پروری به دست آورد که بر این اساس عشایر نباید تنها به دام‌ پروری اکتفاء کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری علی رغم رغبت به تحصیل، ولی از تحولات سیاسی و اقتصادی کشور اطلاعات خوبی داشته و انسان هایی با معلومات هستند، اظهار داشت: انتظاری که از جامعه عشایری می رود این است که فرزندان خود را به هر دلیل از تحصیل محروم نکنند چرا که نسل‌ های جوان آینده‌ سازان کشور هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه گازرسانی و برق‌ رسانی به شهرستان‌ ها، استان‌ ها و روستاهای دورافتاده را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: وقتی می‌ گوییم ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند یعنی می‌ توان از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین دستاوردهای نظام اسلامی نام برد.

کرمی همچنین با قدردانی از حضور فعال روستائیان و عشایر در نمایشگاه توانمندی‌ های روستایی و عشایری شهرستان اهر، گفت: زینت نمایشگاه توانمندی‌ های روستایی و عشایری، «عشایر» و تولیدات این جامعه زحمت‌ کش است.

وی با بیان اینکه دهیاری روستای باللی قشلاق علی رغم داشتن ۱۷۶ میلیون تومان اعتبار، نمی تواند در روستا پروژه‌ ای اجرا کند، افزود: هر اندازه که اعتبارات دهیاری‌ ها برای رفاه روستائیان و عمران و آبادانی روستاها هزینه نشود نه تنها سود نمی‌ کنند بلکه متضرر نیز می‌ شوند که از این‌ رو از بخشدار و بنیاد مسکن درخواست داریم در جهت اجرای پروژه‌ های تاثیرگذار دهیاری این روستا را یاری کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی از پرداخت کمک بلاعوض ۸ میلیون تومانی به ساخت و سازهای اصولی در روستاها از سوی دولت خبر داد و یادآور شد: دولت برای روستائیانی که بخواهند در روستاها ساخت و ساز اصولی انجام دهند علاوه بر تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی با بهره ۴ درصدی و ضامن زنجیره‌ ای، از دولت ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌ کنند.

تقی کرمی خطاب به روستائیان و عشایر نیز  گفت: حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله هیچ‌ گاه خبر نمی‌دهد لذا با مقاوم‌ سازی واحدهای روستایی حداقل برای آینده فرزندان‌ مان فکری کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت برای خرید دام سبک و سنگین تسهیلاتی در قالب سرمایه در گردش پرداخت می‌ کند، خاطرنشان کرد: هیچ‌ گونه محدودیتی در پرداخت تسهیلات برای توسعه ورنی‌ بافی، صنایع‌ رستی و سایر حوزه‌ها نداریم و تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری در شهرستان اهر پرداخت شده است.