به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر از وجود فرصت های شغلی در بخش کشاورزی شهرستان اهر خبر داد و گفت: با توجه به پتانسیل اشتغال زایی در بخش کشاورزی، ۸۰ درصد جوانان بیکار اهری به جهاد کشاورزی معرفی می شوند تا برای بخشی از جوانان بیکار اشتغال ایجاد شود که در این میان دانشکده کشاورزی می تواند آموزش هایی را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: امروزه یکی از مناسب ترین راهکار اشتغال زایی، ارائه مشاوره و هدایت جوانان دارای مهارت به خوداشتغالی است که از این رو تاکید داریم جوانان در دوران تحصیل مهارت بیاموزند.

فرماندار اهر در ادامه با ذکر اینکه رویکردهای هنرستان‌ ها در تربیت دانش‌ آموزان باید فنی و حرفه‌ ای باشد، گفت: تجهیزاتی که در حال حاضر در هنرستان‌ ها استفاده می‌ شود قدیمی و فرسوده هستند و تناسبی با دانش روز ندارند.

محمودی ادامه داد: ارائه آموزش‌ های متناسب با تکنولوژی روز در هنرستان‌ ها نیاز به تجهیزات روز است که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ ای خوشبختانه برعکس هنرستان‌ ها، تجهیزات مدرن وجود دارد و می‌ تواند مورد استفاده دانش آموزان نیز قرار گیرد.

وی بابیان این که شهرستان اهر در تدریس رشته‌ های کشاورزی و گیاهان دارویی ظرفیت‌ های بالقوه‌ ای دارد، ابراز داشت: اغلب مراجعه‌ کنندگان به دستگاه‌ های اجرایی که عمدتاً جوانان تحصیل‌ کرده بیکار هستند که از این‌ رو باید برنامه‌ ریزی برای تربیت مهارت‌ محور جوانان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تربیت جوانان در مراکز علمی و دانشگاهی توام با مهارت‌ آموزی تاکید کرد و گفت: بسیاری از جوانان به لحاظ مهارتی که دارند هم برای خود و هم برای تعدادی دیگر از جوانان اشتغال‌ زایی می‌ کنند.

محمودی همچنین افزود: مهارت‌ آموزی یکی از رویکردها و اولویت‌ های دولت است تا اشتغال و کارآفرینی به مردم رقم بخورد.

فرماندار اهر در پایان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» در دهه پنجم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران، نقشه راه جدیدی را برای مردم و مسئولان ترسیم کردند، افزود: بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری، رویکردهای نظام اسلامی در حوزه های مختلف را بیان کرده اند و در بخشی از این بیانیه وظیفه سنگینی نیز بر دوش مراکز علمی و آموزشی گذاشته شده است.

وی