به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میرمحسن حسینی قمی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه هوراند و یکانات مرند جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد، اظهار داشت: از این پس هرگونه تیراندازی، شکار و صید در این مناطق ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی مدت زمان ممنوعیت شکار در این ۲ منطقه را پنج سال اعلام کرد و اظهار داشت: عرصه هایی که از نظر زیست محیطی و تنوع زیستی زمینه استعداد احیا را داشته باشند، توسط کارشناسان محیط زیست در طول زمان قابلیت سنجی شده و در شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی می شود.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هدف از اعلام مناطق شکار ممنوع را افزایش ضریب حفاظتی گونه های حیات وحش اعلام کرد و گفت: با اعلام منطقه ممنوع چتر حمایتی بر سر این منطقه گسترده شده و این امر موجب احیا و ترمیم نسبی جمعیت های آسیب دیده حیات وحش می شود.

قمی همچنین از اعلام منطقه ممنوع دیگری در ارتفاعات شیور داغی شمال شهرستان اهر خبر داد و افزود: این منطقه نیز به مدت پنج سال منطقه شکار ممنوع است.

گفتنی است مناطق سهند، کاغذکنان، چاراویماق، شیور، میشوداغ، هوراند، قره قشلاق و ضحاک جزو مناطق حفاظت شده در آذربایجان شرقی هستند.