اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 29180
جمعه - 3 اسفند 1397 - 10:27
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

موسیقی عاشیقی نماد بارز هنر آذربایجان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: موسیقی عاشیقی نماد بارز هنر آذربایجان است

موسیقی عاشیقی نماد بارز هنر آذربایجان است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در مراسم رونمایی از ابزار جدید موسیقی آذربایجانی «ساز باس»، موسیقی عاشیقی را نماد بارز هنر آذربایجان عنوان کرد و گفت: این موسیقی هنری تمام و کمال است که به واسطه آن تمام چشمه های هنری وحدت یافته و به مخاطبان ارایه می شود.

وی افزود: موسیقی عاشیقی که همواره گویای کرامت، عزت، بزرگی انسان ها بوده است، طی دوران مختلف تاریخی توانسته بسیاری از ناگفته ها را بازگو و مخاطبان را با جان و دل به پای موسیقی بنشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی موسیقی عاشیقی را عاملی موثر در رشد و نمو اخلاقیات، کرامت و همدلی جامعه عنوان کرد و گفت: همراهی اساتید هنری را در این راستا برای داشتن جامعه ای با کرامت و عزتمند ضروری دانست.

محمدپور در ادامه با تاکید بر اینکه رشد و شکوفایی عرصه های مختلف جامعه از جمله اقتصاد به رشد و ایجاد نشاط در حوزه فرهنگ و هنر وابسته است، افزود: زمانی شاهد رشد شاخص های اجتماعی خواهیم بود که نشاط در حوزه فرهنگ و هنر نمود یابد.

وی با بیان اینکه بار دیگر با تلاش هنرمندان آذربایجان شاهد شکوه و عظمت هنر در این خطه هستیم، گفت: ثبت آثار هنری هنرمندان آذربایجان نه تنها در منطقه، بلکه در عرصه ملی و بین المللی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با گذشت زمان بر غنای هنر آذربایجان افزوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: طی سال های اخیر شاهد ایجاد فضای فراخ فرهنگی و هنری در استان بوده ایم و حضور پیشکسوتان در این فضا را عاملی مهم و اثر گذار می دانیم و معتقدیم با همراهی پیشکسوتان و اساتید هنری با جوانان فعال در حوزه فرهنگ و هنر امیدی وافر در راستای توسعه این عرصه به دست می آوریم و یقین می یابیم که با تعامل تجربه و دانش شاهد درخشش هنر آذربایجان در دنیا خواهیم بود.

محمد محمدپور اهتمام هنرمندان و اساتید موسیقی در تحول و پیشرفت این حوزه در سال های اخیر را امری شایسته و در خور منزلت و شان آذربایجان برشمرد و اضافه کرد: با تلاش های مستمر هنرمندان عرصه موسیقی در سال های اخیر شاهد تحولی شگرف در این هنر بوده ایم که در این راستا می توان به یکی از اقدامات و تلاش های بی وقفه هنرمندان در تشکیل اولین انجمن موسیقی عاشیقی در آذربایجان شرقی اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود نبوغ و تجربه غنی استاد عاشیق چنگیز مهدی پور را مهم ترین عامل موفقیت وی در این عرصه و همچنین طراحی ساز باس عنوان کرد و گفت: ایشان همواره در سال های گذشته به طور تخصصی در تلاش بود که بتواند حرفه خود را گسترش و به سطح اعلاء برساند و امروز شاهد هستیم که تلاش ها با طراحی سازی که مدت ها مطالعه و آزمایش را در پی داشت، به ثمر نشسته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان نیز با بیان اینکه این اداره کل همواره از خلاقیت و نوآوری های فرهنگ و هنری حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ و هنر نشانه تلاش های هنرمندان و فرهنگیان این خطه است و این مجموعه همواره در کنار هنرمندان خواهد بود و با تمام توان از آنها حمایت خواهد کرد.