به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در اولین جلسه برنامه ریزی جشنواره نوروزی ضمن قدردانی از دست اندرکاران و عوامل برگزاری جشنواره سال گذشته، اظهار داشت: در نوروز سال ۹۷ برنامه هایی متنوع و شاد که جای خالی آن در شهر احساس می شد اجرا شد که در نوروز سال جدید نیز این جشنواره با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و استفاده از نکته نظرات و پیشنهادات صاحب نظران بهنر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در برگزاری جشنواره نوروزی ۹۷ هرچند ایرادات و کم و کاستی داشت ولی امسال تاکید داریم در جشنواره نوروزی ۹۸ ایرادات جشنواره نوروزی سال جاری را برطرف کنیم.

شهردار اهر بر لزوم همفکری اصحاب فرهنگ و هنر با شهرداری اهر در جهت برگزاری جشنواره نوروزی ۹۸ تاکید کرد و گفت: از اصحاب فرهنگ و هنر و صاحب نظران درخواست داریم تا شهرداری اهر را در برگزاری جشنواره نوروزی ۹۸ یاری کنند که بتوانیم ایرادات و کاستی ها را جبران کنیم.

امید با بیان اینکه شهرداری اهر تمام عزم خود را جزم کرده تا برای حضور میهمانان و گردشگران نوروزی برنامه ریزی کند، تصریح کرد: ما باید این را در نظر داشته باشیم که حتی اگر یک میهمان هم داشتیم برای استقبال از او برنامه ریزی کنیم و علاقه مندیم تا با آغوش باز به استقبال میهمانان برویم.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های اهر به جهت میزبانی از میهمانان و گردشگران نوروزی ۹۸، گفت: هنرمندان شهر اهر در مراسم استقبال نوروز ۹۷ و جشنواره نوروزی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری کم کاری نکردند و برگزاری جشنواره‌ای ۱۵ روزه در اهر بی نظیر و بی سابقه بود.

شهردار اهر ابراز داشت: جشنواره نوروزی ۹۷ در جلسه اخیر شهرداران استان آذربایجان شرقی زبان زد خاص و عام بود که این نتیجه ارزشمند حاصل تلاش و همکاری هنرمندان و عوامل شهرداری و شورا بود.

کمال امید با ذکر اینکه طبق مصوبه استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری‌ ها مکلف به برگزاری جشنواره‌ های فرهنگی و هنری هستند، گفت: شهرداری اهر اقدامات لازم را برای برگزاری جشنواره نوروز ۹۸ از قبیل هماهنگی با گروه‌ های نمایشی و شناسایی محل دائمی جشنواره انجام داده و سعی دارد تا ایرادات نخستین جشنواره نوروزی تکرار نشود.

وی ضمن عذرخواهی از تأخیر در پرداخت مطالبات هنرمندان از اجرای برنامه‌ های فرهنگی و هنری جشنواره نوروز ۹۷، گفت: در جشنواره نوروز ۹۷ به لحاظ اینکه مصوبه تأمین هزینه هنرمندان به تصویب نرسیده بود، با تأخیر پرداخت شد ولی در نوروز ۹۸ جبران می کنیم.

شهردار شهر تاریخی و فرهنگی اهر از آماده سازی پارک های شیخ شهاب الدین اهری، ولایت و آنالار برای استفاده و اقامت احتمالی مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی پارک های مذکور برای اقامت مسافران نوروزی آماده می شود.