به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بگلری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۴ هزار و ۴۰۵ خانوار معادل ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر هستند، گفت: ماهانه برای هر یک از مددجویان مستمری هرچند ناچیز پرداخت می شود.

وی پرداخت ۴۶۸ فقره تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر در سال جاری را از شاخص های عملکردی این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر با بیان اینکه بانوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از ابتدای سال‌ جاری ۶۷۹ تخته فرش به متراژ ۳ هزار و ۸۲۰ مترمربع بافته‌ اند، گفت: فرش دستباف تولیدی مددجویان به ارزش یک میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان به فروش رسیده و پول آن به حساب مددجویان واریز شده است.

بگلری همچنین از ایجاد ۲۸۰ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از محل بودجه تبصره ۱۶ برای مددجویان کمیته امداد اهر در سال‌ جاری خبر داد و یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد دو برابری دارد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری ۷۴۴ حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر گفت: ۹۲۲ خیر در رابطه با تأمین نیازهای محسنین با کمیته امداد شهرستان اهر همکاری می کنند.

این مقام مسئول همچنین گفت: اگر مجموع خیرین شهرستان اهر را با احتساب صندوق‌ های صدقات در منازل و مغازه‌ ها حساب کنیم، ۲۴ هزار و ۸۴۴ خیر نیکوکار در شهرستان وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر با اشاره به اینکه در شهرستان اهر ۹۵۰ دانش‌ آموز بی بضاعت، ۸۳ دانشجو نیازمند، ۴۸ بیمار صعب العلاج تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه اجتماعی به ۵۵۰ مددجو، ۸۹ بیمار و سالمند زمین‌ گیر، پرداخت حق بیمه پایه‌ ای و مکمل ۴ هزار و ۲۷۱ نفر، ۲۰۹ کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه، پرداخت هزینه درمانی یک هزار و ۳۰۸ نفر از خدمان کمیته امداد شهرستان در سال جاری است.

حسین بگلری در پایان از ارائه خدمات موردی یک هزار و ۲۵۰ نفر در قالب خدمات موردی و اورژانسی، پرداخت اجاره‌ بهای مسکن ۱۳۰ خانوار، تامین جهیزیه ۲۰۱ نوعروس نیازمند، پرداخت وام مسکن مددجویی به ۲۹ خانوار و پرداخت ۴۴۹ فقره تسهیلات رفع حاجت طی سال‌ جاری توسط کمیته امداد شهرستان خبر داد.