به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی آبدار در حاشیه مراسم بازگشایی موزه تخصصی ادب و عرفان شهرستان اه ضمن اشاره به اینکه این موزه یکی از موزه های شاخص شمال غرب کشور و قطب موزه های استان آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: موزه ادب و عرفان و بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران دچار آسیب دیدگی شده بود که بر این اساس طبق قانون تا زمانی که خطرات احتمالی از موزه رفع نشود و موزه در خطر باشد، میتوانستیم آن را تعطیل کنیم.

وی با ذکر اینکه نصب آجرهای فیروزه‌ ای مناره‌ های بقعه شیخ شهاب‌ الدین اهری مطالبه مردم اهر بود، افزود: باغ مزار شیخ شهاب‌ الدین اهری قابلیت ثبت جهانی را دارد که با آزادسازی حریم محدوده‌ و قلعه‌ ای قدیمی در جوار این بقعه، می‌ توانیم به سمت ایجاد پایگاه ملی و ثبت جهانی حرکت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پیشنهاد مدیریت بقعه شیخ شهاب‌ الدین اهری و تصمیمات لازم درباره این بقعه را به صورت هیات‌ امنایی مطرح کرد و گفت: با اداره بقعه شیخ شهاب‌ الدین اهری به صورت هیات‌ امنایی، می‌ توان در پیشبرد اهداف ثبت جهانی و مسائل معنوی، فرهنگی و محتوایی عمل کرد.

آبدار در ادامه ضمن عذرخواهی در خصوص تاخیر در بازگشایی موزه ادب و عرفان، خاطرنشان کرد: علی رغم این‌ که قول داده بودیم تا موزه ادب و عرفان اهر در گذشته بازگشایی شود، ولی بایستی مراحل قانونی را نیز  طی می‌ کردیم تا مجوز بازگشایی صادر می شد.

وی همچنین در پایان از آماده‌ سازی طرح‌ های توسعه‌ ای بقعه شیخ شهاب‌ الدین اهری خبر داد و گفت: مقرر شده طرح‌ هایی برای توسعه و نگهداری بقعه شیخ شهاب‌ الدین اهری تدوین شود.