به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز گفت: مسابقه هفت‌ سین و جشنواره تخم‌ مرغ رنگی و سبزه‌ آرایی به مناسبت نوروز ۱۳۹۶ در شهرستان اهر برگزار می شود.

وی با بیان این این مسابقات را شهرداری اهر با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و کانون بسیج هنرمندان شهرستان اهر برگزار می‌ کند، ادامه داد: از کلیه علاقه‌ مندان به خاطر پاسداشت این آیین کهن و باستانی دعوت می‌ شود آثار خود را در سه بخش یاد شده از تاریخ ۸ الی ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ به فرهنگسرای شهرداری اهر، واقع در خیابان شهید آل محمد، پایین‌ تر از ساختمان معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری اهر تحویل دهند.

رئیس اداره روابط عمومی شهرداری اهر اضافه کرد: آثار ارائه شده به مدت یک هفته در سالن فرهنگسرا جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود و پس از اتمام نمایشگاه، هفت اثر در بخش هفت‌ سین و سبزه‌ آرایی و چهار اثر در بخش تخم‌ مرغ رنگی پس از داوری، به عنوان آثار منتخب برگزیده خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه معیار انتخاب برترین‌ ها، دست‌ ساز بودن، زیبایی بصری و نحوه چیدمان می باشد، گفت: از صاحبان آثار برگزیده تجلیل و تقدیر خواهد شد و منتخب آثار برگزیده نیز در میادین اصلی شهر با نام صاحب اثر تا ۱۳ فروردین‌ ۱۳۹۶ به نمایش گذاشته می شود.