به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی از افتتاح سد حاجیلر با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در سفر دکتر روحانی طرح های توسعه معدن مس سونگون ورزقان نیز به دست وی استارت بخورند.

وی احداث و آب گیری سد حاجیلر ورزقان با ظرفیت ذخیره ۶۵ میلیون مترمکعب آب را اتفاقی مهم در شهرستان دانست و گفت: بهره برداری از این سد به زودی آغاز می شود و آب موجود در بخش‌ های صنعت، کشاورزی و شرب استفاده خواهد شد.

فرماندار ورزقان افزود: طرح بزرگ آب‌رسانی به ۶۵ روستای شهرستان از سد حاجیلر به زودی اجرایی می شود تا به این طریق شاهد توسعه روستاها و مهاجرت معکوس در منطقه باشیم.

یحیوی در ادامه با اشاره به طرح های توسعه معدن مس سونگون ورزقان، اضافه کرد: این طرح‌ ها در سال‌ های گذشته به اشتباه متوقف‌ شده و موجب ادامه خام‌ فروشی مواد معدنی شدند؛ در حالیکه با اجرای طرح‌ های توسعه هم‌ اکنون باید شاهد ایجاد صنایع پایین‌ دستی مس در ورزقان و به‌ تبع آن ایجاد هزاران فرصت شغلی در این شهرستان می‌ بودیم.

وی همچنین از تخیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به نماینده شهرستان ورزقان در بودجه سال ۱۳۹۸ خبر داد و خاطرنشان ساخت: نماینده شهرستان از این مقدار مبلغ ۸۰ میلیارد ریال برای طرح بزرگ آب‌ رسانی به ۶۵ روستای شهرستان، ۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح طرح‌ های هادی روستایی و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز دستگاه‌‌ های اجرایی شهرستان اختصاص‌ یافته داده‌ اند.

فرماندار شهرستان ورزقان با تاکید بر تسریع تسریع روند احداث بزرگراه خواجه – ورزقان -خاروانا – نوردوز، بیان کرد: سه قطعه از این بزرگراه در اختیار پیمانکار بود که متأسفانه پیشرفت چندانی نداشت ولی خوشبختانه در دو سال گذشته با پیگیری‌ های صورت گرفته سه قطعه فعال به پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد رسیده و ان‌شاءالله امسال بخش قابل‌ توجهی از این بزرگراه زیر بار ترافیک رفته و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

حسن یحیوی افزود: قطعه یک بزرگراه خواجه – ورزقان – خاروانا – نوردوز به طول ۱۲ کیلومتر از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شده و در حال احداث است و همچنین قطعه پنج نیز از ورزقان تا سه‌ راهی آقابابا به‌ زودی بعد از تکمیل فرآیند مطالعات از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار می‌ شود که با بهره برداری از این مسیر شاهد تردد ایمن مردم، استقبال گردشگران و سرمایه‌گذاران در شهرستان ورزقان خواهیم بود.

وی همچنین راه‌اندازی بیمارستان علامه جعفری ورزقان در پنج بخش و راه‌ اندازی بخش دیالیز این بیمارستان برای سهولت دریافت خدمات توسط بیماران دیالیزی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌ های اضافی به این بیماران با تردد به شهرهای هم‌ جوار را از جمله خدمات دولت در حوزه سلامت دانست.

فرماندار ورزقان در پایان با تأکید بر اینکه مدیران شهرستان در تمام سطوح با اتحاد و همدلی برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌ کنند، اظهار داشت: مشکلات مردم شهرستان یکی پس از دیگری به برکت آرامش حاکم بر شهرستان حل می‌ شوند.